Νίκος Κοκλώνης: “Η άνοδος και η πτώση του ‘Bαρώνου'”

του Γιάννη Λεοντάρη

Καλεσμένος στην εκπομπή Tatiana Live ήταν ο Νίκος Κοκλώνης. Ο δημιουργός της AirFastTickets που κατάφερε να δημιούργησε μία αυτοκρατορία. Ο τζίρος της AirFastTickets ήταν 500.000.000 δολάρια. Ωστόσο μετά την άνοδο ακολούθησε η πτώση.

Ο επιχειρηματίας αναφέρθηκε στη σύλληψη της ιδέας της AirFastTickets επάνω σε μία… χαρτοπετσέτα, στο δάνειο των 60.000 ευρώ που πήρε από τοκογλύφο για να στήσει την εταιρεία, στο μικροσκοπικό γραφείο που νοίκιασε στην αρχή, στις πρώτες αποτυχημένες επαγγελματικές απόπειρες, για το deal με τη Groupon που έφερε πωλήσεις 3.500 εισιτηρίων μέσα σε μία μέρα (πολύ μεγάλο νούμερο για μια εντελώς νέα ταξιδιωτική εταιρεία) που έδωσαν την πρώτη θετική ώθηση στην εταιρεία.

Μίλησε επίσης για την εκτόξευση από την πανευρωπαϊκή, πλέον, συνεργασία με τη Groupon με τις πωλήσεις δεκάδων χιλιάδων εισιτηρίων μέσα σε μία μέρα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Αναφέρθηκε στην πρώτη κατακόρυφη άνοδο της εταιρείας με πωλήσεις 700.000 εισιτηρίων σε λιγότερο από 7 μήνες, που έφερε καθαρό κέρδος 25 εκατ. ευρώ μέσα σε 7 μόλις μήνες, ενώ στο απόγειο της επιτυχίας της η AirFastTickets έφτασε να έχει 40 εκατ. ευρώ καθαρά κέρδη.

Ο Νίκος Κοκλώνης αναφέρθηκε ακόμα στην “κατάκτηση” της αμερικανικής αγοράς, η οποία, όπως τόνισε, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση, αλλά στέφθηκε με επιτυχία, με την εταιρεία να φτάνει να κάνει 550 εκατ. δολάρια τζίρο, να έχει μηδενικό δανεισμό, καθώς και το γεγονός ότι έκανε πλήθος αγαθοεργίες, αλλά ποτέ του δεν του άρεσε να μιλάει για αυτές.

04_Koklonis_980x620x
O Νίκος Κοκλώνης στην εκπομπή Tatiana Live.

Αναφέρθηκε επίσης στις ενέργειές σου για την εισαγωγή στο Nasdaq, καθώς και στην αρχή του τέλους, που σήμανε με την απαίτηση της IATA για προπληρωμή μέρους των πωλούμενων εισιτηρίων (ενώ όλοι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες είχαν πίστωση), για την πώληση της εταιρείας σε μια Κινεζική αεροπορική εταιρεία έναντι 200 εκατ. ευρώ, το “πούλημα” από έναν εκ των συνεταίρων του και τη δικαστική διαμάχη με τους Κινέζους που τελικά οδήγησε στην απώλεια της εταιρείας.

Τέλος, ο Νίκος Κοκλώνης μίλησε για τη νέα του επιχειρηματική προσπάθεια που είναι και αυτή στο διαδίκτυο, το YoTrip, μία πλατφόρμα σύγκρισης τιμών αεροπορικών εισιτηρίων μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να βρει τη φθηνότερη προσφορά για το εισιτήριο που ψάχνει, ανάμεσα σε όλα τα διαδικτυακά σημεία πώλησης εισιτηρίων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ