GfK TEMAX: Ανοδικές και καθοδικές τάσεις στα καταναλωτικά προϊόντα το πρώτο τρίμηνο του 2017

Τις ανοδικές και καθοδικές τάσεις πωλήσεων στις βασικές κατηγορίες καταναλωτικών ειδών στην Ελλάδα, καταγράφει η GfK TEMAX.

Ειδικότερα, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017 η εταιρεία κατέγραψε αύξηση της αξίας των πωλήσεων στις εξής κατηγορίες και προϊόντα:

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE)

Οι κονσόλες παιχνιδιών συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία με τα καινούρια λανσαρίσματα και τις πολύ σημαντικές προσφορές να συμβάλουν σε αυτό

Οι βιντεοκάμερες κατέγραψαν για 10ο συνεχόμενο τρίμηνο θετικό πρόσημο, εκμεταλλευόμενες την πορεία των action cameras.

Φωτογραφικά Είδη (PH)

Μετά από αρκετά χρόνια αρνητικής τάσης, οι φωτογραφικές μηχανές κατέγραψαν θετικό πρόσημο με σαφή επιρροή και από τις δυο μεγάλες εκθέσεις φωτογραφικών ειδών που έλαβαν χώρα τον Μάρτιο.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA)

Σημαντική άνοδος για την κατηγορία των πλυντηρίων ρούχων με τα πλυντήρια / στεγνωτήρια να έχουν σημαντική συμμετοχή.

Συνεχίζεται η ανοδική πορεία στα πλυντήρια πιάτων, βασισμένη στη θετική τάση των εντοιχιζόμενων.

Αύξηση σε αξία για τα ψυγεία, αλλά σε μικρότερο βαθμό, λόγω σημαντικών προσφορών τιμών.

Μικρότερη αλλά σταθερή άνοδο για την κατηγορία της κουζίνας τόσο στις ελεύθερες όσο και στις εντοιχιζόμενες συσκευές

Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

Οι ηλεκτρικές σκούπες συνεχίζουν το θετικό ρυθμό ανάπτυξης καθώς νέα λανσαρίσματα έχουν δώσει ώθηση στην αγορά και τον ανταγωνισμό.

Θετικό πρόσημο για τις μηχανές καφέ το οποίο προέρχεται από την καλή πορεία των μηχανών εσπρέσο με κάψουλες αλλά και των αυτόματων μηχανών εσπρέσο.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT)

Εκμεταλλευόμενα την αύξηση του gaming αλλά και τα καινούρια τεχνολογικά χαρακτηριστικά (4K, Curved), τα monitors διατήρησαν το θετικό πρόσημο για ακόμα ένα τρίμηνο.

Οι συσκευές gaming & leisure συνέχισαν την ραγδαία άνοδο, με τις κάρτες ψηφιακών αγορών και πρόσβασης στο δίκτυο των κονσολών να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης.

Τηλεπικοινωνίες (TC)

Παρά την πτώση των κινητών τηλεφώνων τόσο τα ακουστικά όσο και τα core wearables συνέχισαν να καταγράφουν άνοδο, με τα τελευταία να παρουσιάζουν τα ιστορικά υψηλότερα επίπεδα σε αξία.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλωσίμων (OE)

Ανοδική τάση για τα πολυμηχανήματα στην οποία συνέβαλαν οι μεγάλες προσφορές του πρώτου τριμήνου.

Αντίθετα, πτώση στην αξία των πωλήσεων κατά το παραπάνω διάστημα σημείωσαν οι εξής κατηγορίες προϊόντων:

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά (CE)

Κατηγορίες όπως DVD, car navigation, Headphones καταγράφουν έντονη πτώση λόγω της αποκαλούμενης σύγκλισης τεχνολογιών.

Η τηλεόραση κατέγραψε και αυτή αρνητικό πρόσημο στο πρώτο τρίμηνο του 2017.

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (MDA)

Πτωτική πορεία για την κατηγορία των στεγνωτηρίων, εξαιτίας σημαντικής αύξησης κατά τις προηγούμενες περιόδους και ανταγωνισμού από τα πλυντήρια / στεγνωτήρια.

Μικρές Οικιακές Συσκευές (SDA)

Οι συσκευές προετοιμασίας φαγητού κατέγραψαν πτώση σε όλες τις υποκατηγορίες με εξαίρεση τις συσκευές αποχυμωτών / smoothies.

Μικρή πτώση παρουσίασε το ηλεκτρικό σίδερο το οποίο επηρεάστηκε από τις απώλειες στο παραδοσιακό σίδερο ατμού.

Προϊόντα Πληροφορικής (IT)

Τα tablets συνέχισαν να καταγράφουν σημαντική πτώση.

Παρόμοια ήταν και η εικόνα όσον αφορά τα desk PCs.

Μονοψήφια πτώση σημείωσαν και τα notebooks με την μέση τιμή να αυξάνεται αρκετά σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Τηλεπικοινωνίες (TC)

Τα κινητά τηλέφωνα σημείωσαν έντονη πτώση στο ξεκίνημα του 2017 οδηγώντας σε πτώση το σύνολο των τηλεπικοινωνιών.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλωσίμων (OE)

Πτωτική ήταν η εικόνα των εκτυπωτών σε αξία.Table Summary 2017Q1_GR

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ