FPAM – Shenzhen Airport: Δημόσια εκδήλωση ενδιαφέροντος για τον ΔΑΑ

Τα σχέδιά της για το διεθνή αερολιμένα “Ελ. Βενιζέλος” γνωστοποίησε δημόσια σήμερα η κοινοπραξία που αποτελείται από τη Friedmann Pacific Asset Management Limited (FPAM) και τη Shenzhen Airport Group Co, σε ειδική εκδήλωση.

 

Όπως ανέφεραν στελέχη της κοινοπραξίας, πρόθεσή τους είναι να αναδείξουν τον ΔΑΑ σε διεθνή κόμβο για επιβάτες και εμπορεύματα, προσελκύοντας έναν μεγάλο αριθμό από τους ολοένα αυξανόμενους επιβάτες από την Ασία προς την Ευρώπη, προσφέροντας νέες προοπτικές στην τοπική οικονομία.

 

Ειδικότερα, ο Eric Cheng, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου FPAM παρουσίασε τις προθέσεις της κοινοπραξίας, αναφερόμενος εκτενώς στη θετική επίδραση που θα έχει η επένδυση τους στην ελληνική οικονομία και στην περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου.

Όπως δήλωσε σχετικά, “αξιολογήσαμε το δυναμικό πολλών αεροδρομίων σε όλη την Ευρώπη πριν να επικεντρωθούμε στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Μελετήσαμε προσεκτικά τις διάφορες πτυχές της λειτουργίας και των υποδομών του και πιστεύουμε ότι μπορούμε να προσθέσουμε αξία στην επιχείρηση, δεν είμαστε εδώ για να διευθύνουμε το ΔΑΑ απλώς καλύτερα.

Είμαστε εδώ για να δημιουργήσουμε μία γέφυρα μέσω αέρος, μεταξύ της Ελλάδας και της Κίνας, της μεγαλύτερης, ταχύτερα αναπτυσσόμενης και σύντομα της πλουσιότερης οικονομίας τους κόσμου».

 

Πρόσθεσε επίσης ότι «έχουμε ξεκάθαρο όραμα για την περαιτέρω ανάπτυξη του ΔΑΑ, ώστε να μετατραπεί σε ένα λειτουργικό διεθνή κόμβο με πολλαπλές και αλληλένδετες δραστηριότητες. Στόχος μας είναι να επωφεληθούμε από το αναπτυξιακό δυναμικό της Κινεζικής οικονομίας, προσελκύοντας περισσότερους τουρίστες από την Ασία και δημιουργώντας νέες δραστηριότητες υψηλής αξίας καθώς και θέσεις εργασίας για την Ελληνική οικονομία.”.

 

Τα στελέχη της κοινοπραξίας ανέφεραν επίσης ότι είχαν αρκετές συναντήσεις με την κυβέρνηση και τους άλλους μετόχους του αεροδρομίου, έχουν εκφράσει επίσημα το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΔΑΑ και αναμένουν την έναρξη της διαδικασίας του διαγωνισμού.

 

Επίσης, τα στελέχη της κοινοπραξίας τόνισαν ότι τους ενδιαφέρει ένα ποσοστό που θα τους εξασφαλίζει και το management(σε σχετική ερώτηση εάν θα ενδιαφέρονταν στην περίπτωση που έβγαινε από το Δημόσιο προς πώληση ποσοστό μικρότερο του 55% που κατέχει σήμερα), ενώ σε ερώτηση εάν τους “αρκούν” τα 10 χρόνια που είναι το αναμενόμενο χρονικό διάστημα διακράτησης των μετοχών που θα παραχωρήσει το Δημόσιο, ανέφεραν ότι για τους επενδυτές είναι σημαντικό τόσο το management, όσο και η εξασφάλιση της επένδυσης σε βάθος χρόνου “ώστε να μπορούν να κινητοποιηθούν σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια για τον αερολιμένα”.

 

Σε ερώτηση του ΕΜΕΑ.GR αναφορικά με αυτό που περιμένουν να τους προσφέρει μια επένδυση στον ΔΑΑ και το οποίο, προφανώς, δε μπορεί να τους δώσει η υφιστάμενη ανάλογη παρουσία τους στη Γαλλία και την Ιρλανδία, τα στελέχη της κοινοπραξίας είπαν ότι αυτό έχει να κάνει με τον “κορεσμό” της χωρητικότητας των αεροδρομίων στις χώρες αυτές, ενώ αντίθετα τα περιθώρια ανάπτυξης του ΔΑΑ είναι πολύ μεγάλα.

 

 

Η κοινοπραξία

 

Ο όμιλος FPAM είναι ένας κορυφαίος πάροχος διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και οικονομικών υπηρεσιών που επενδύει ενεργά σε τομείς ανάπτυξης. Μέχρι το Σεπτέμβριο του 2013, το σύνολο του ενεργητικού του FPAM ανήλθε στα 1,14 δισ. ευρώ, κατατάσσοντας τον ως τον Νο 1 όμιλο μεταξύ όλων των μη-τραπεζικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στο Χονγκ Κονγκ.

 

Η China Aircraft Leasing Company Limited (“CALC”), μέλος του ομίλου FPAM, είναι η πρώτη εταιρεία εκμίσθωσης στην Κίνα καθώς και η πρώτη εταιρεία που υλοποίησε την πρώτη τιτλοποίηση αεροσκαφών στην Κίνα. Μία ακόμα εταιρεία του ομίλου FPAM, η Sino Asset Financial Leasing Limited (“SAFL”) είναι η πρώτη εταιρεία στην Κίνα που παρέχει πωλήσεις και υπηρεσίες εκμίσθωσης σε εταιρείες διοδίων.

Επιπλέον, η OCI, μέλος του fund του ομίλου FPAM, είναι η πρώτη εταιρεία επενδύσεων στο εξωτερικό που έλαβε την έγκριση του Κρατικού Συμβουλίου της Κίνας.

 

Το Shenzhen Airport (Group) Co είναι ένα κορυφαίο διεθνές αεροδρόμιο με τέσσερις τερματικούς σταθμούς ικανούς να εξυπηρετήσουν 70 εκατομμύρια επιβάτες.

Ο νέος του τερματικός σταθμός 3 καλύπτει έκταση 450.000 τ.μ. Μόνο το 2012, μέσω το αεροδρομίου μετακινήθηκαν 29,57 εκατομμύρια επιβάτες, διαμετακομίστηκαν 855 χιλιάδες τόνοι εμπορεύματα, με 240 χιλιάδες αεροσκάφη, με πτήσεις προς 102 εγχώριες και διεθνείς πόλεις σε 18 χώρες.

Επίσης, πραγματοποιήθηκαν 31 δρομολόγια αποκλειστικής μεταφοράς εμπορευμάτων από 38 αεροπορικές εταιρείες, 9 εκ των οποίων είναι base carriers. Στα τέλη του 2012, το σύνολο ενεργητικού του αεροδρομίου του Shenzhen ανήλθε στα 2,6 δισ. ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ