Cosco: Στόχος η αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας στα 3 εκατ.

Εκδήλωση πραγματοποιήθηκε χθες για τα εγκαίνια του νέου προβλήτα κρουαζιέρας Αγίου Νικολάου στο λιμάνι του Πειραιά. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης βρέθηκε για 24 ώρες στη χώρας μας και ο πρόεδρος του ομίλου Cosco capt. Xu Lirong. Η Cosco φαίνεται ότι σχεδιάζει να φέρνει με απευθείας πτήσεις από την Κίνα τουρίστες στην Ελλάδα, προκειμένου να επιβιβάζονται στα κρουαζιερόπλοια και να πραγματοποιούν κρουαζιέρες με βάση το λιμάνι του Πειραιά.

Δεδομένου ότι η εσωτερική κίνηση στην κρουαζιέρα είναι ελάχιστη, η έλευση Κινέζων τουριστών στη χώρα μας και η αύξηση των πτήσεων από τις ΗΠΑ, αποτελούν βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη του home port. Επιπλέον, οι κινέζοι τουρίστες αποτελούν και το κίνητρο για να εντείνουν την παρουσία τους στην Ελλάδα, πόσο μάλλον τώρα που η χώρα μας θεωρείται ο μόνος ασφαλής προορισμός για κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο.

Σύμφωνα με τον capt. Xu Lirong: «Τα ταξίδια με κρουαζιερόπλοια έχουν γίνει νέα μόδα στην Κίνα. Ίδια μόδα έχει γίνει και ο τουρισμός στην Ελλάδα, μετά τα εκτενή ρεπορτάζ για τη στρατηγική συνεργασία της Cosco Shipping με τον ΟΛΠ. Οι Κινέζοι γνωρίζουν τώρα όλο και περισσότερο την Ελλάδα και η Ελλάδα έχει γίνει ο πόλος έλξης για χιλιάδες Κινέζους τουρίστες».

Αναφορικά με τον νέο προβλήτα, η κατασκευή του έγινε με πλωτά κιβώτια οπλισμένου σκυροδέματος και δίνει μια επιπλέον θέση πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων άνω των 250 μέτρων με μήκος 284 μ. και βάθος 11 μ. Ο χερσαίος χώρος είναι 8.415 τ.μ.  Έτσι, οι συνολικές θέσεις παραβολής για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων διαμορφώνονται σε 10 (ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων).

Επίσης η Cosco σχεδιάζει την ανάπτυξη και της νέας βάσης κρουαζιέρας που θα μπορεί να φιλοξενεί μέχρι και έξι σύγχρονα κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς. Η επέκταση θα πραγματοποιηθεί σε δύο στάδια. Το πρώτο στάδιο υπολογίζεται στα 136 εκατ. ευρώ και το δεύτερο στα 200 εκατ. ευρώ. Βραχυπρόθεσμος σκοπός της κινεζικής ναυτιλιακής είναι η αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά στο 1,5 εκατ. και μακροπρόθεσμα στα 3 εκατ. από 1 εκατ. που είναι σήμερα.

«H Cosco Shipping είναι πρόθυμη να καταβάλει κοινές προσπάθειες και να συντονιστεί με την ελληνική κυβέρνηση, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το ΤΑΙΠΕΔ, τον Δήμο Πειραιά και άλλους συνεργάτες και πελάτες. Πιστεύουμε ότι η μοίρα μας -και των Ελλήνων και των Κινέζων υπαλλήλων- είναι συνδεδεμένη. Με σκληρή δουλειά θα κάνουμε μαζί το λιμάνι του Πειραιά το πιο λαμπερό μαργαριτάρι της Μεσογείου», δήλωσε ο capt. Lirong.

Το μεγάλο έργο για τον νέο ΟΛΠ θα είναι η επέκταση της βάσης κρουαζιέρας έξω από τα όρια του σημερινού λιμανιού και από την πλευρά που «κοιτάζει» προς το Φάληρο. Πρόκειται για ένα έργο που όταν ολοκληρωθεί θα έχει τη μορφή τρίαινας.

Η πρώτη φάση, με προϋπολογισμό 120 εκατ. ευρώ, είναι κατά 95% επιδοτούμενη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προβλέπει τη δημιουργία δύο έως τριών θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων. Η δεύτερη φάση, η οποία δεν είναι στα υποχρεωτικά έργα, θα διπλασιάσει τις δυνατότητες της νέας βάσης.

Αναφορικά με τα σχέδια του νέου ΟΛΠ για μεγάλες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, η κα Κουντουρά επεσήμανε: «Η νότια επέκταση του λιμανιού, που θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων άνω των 300 μέτρων, θα δώσει ώθηση στις προσπάθειες που κάνουμε για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, για την ενίσχυση του τουρισμού μας, αλλά και για την οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής της Αττικής», ενώ προσέθεσε: «Τα έργα αναβάθμισης των γενικών και ειδικών τουριστικών υποδομών που υλοποιούμε και που ενθαρρύνουμε έρχονται να ενισχύσουν τις ισχυρές προοπτικές που παρουσιάζει το λιμάνι του Πειραιά να εδραιωθεί ως κόμβος της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και ως βάση για το homeporting σε όλη την περιοχή της Μεσογείου. Σε όλη αυτή την προσπάθεια συμβάλλει σημαντικά ο Όμιλος Cosco, που έδειξε εμπράκτως το ισχυρό του ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη του να επενδύσει στην Ελλάδα, σε αυτή την περίοδο που ανοίγονται νέες ευκαιρίες και νέες δυνατότητες για την ελληνική οικονομία».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ