BugSense: “Μακάρι η επιτυχία μας να ξεχαστεί από άλλες, μεγαλύτερες”

συνέντευξη στον Γιάννη ΔΙΟΝΑΤΟ

Με την ευχή η επιτυχία τους να ξεχαστεί πολύ γρήγορα από άλλες μεγαλύτερες, ολοκληρώνουν, την συνέντευξη τους στο EMEAgr οι “αρχιτέκτονες” της BugSense που στις αρχές της εβδομάδας εξαγοράστηκε από την αμερικανική εταιρεία Splunk.

Η ελληνική startup BugSense εξαγοράζεται από την Splunk

Στόχος του Π. Παπάδοπουλου και του Γ. Βλαχογιάνννη είναι η BugSense, ως μέλος της Splunk πλέον, να φθάσει στο νούμερο ένα σε παγκόσμιο επίπεδο. Παράλληλα θέλουν να αναδείξουν τις αρετές και το επιστημονικό υπόβαθρο, σε επίπεδο τεχνολογίας, των Ελλήνων.

Στους υπόλοιπους Έλληνες, entrepreneurs και startupers, οι “αρχιτέκτονες” της BugSense, το μήνυμα που στέλνουν είναι να έχουν δυνατή τεχνολογία και να είναι εξωστρεφείς. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα τονίζουν ότι: “Το να δίνουμε μεταξύ μας συγχαρητήρια στο Facebook δεν μας καθιστά entrepreneurs”.

 

EMEAgr: Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση συμφωνίας εξαγοράς της BugSense από την Splunk, η ελληνική startup “κοινότητα” βρίσκεται ακόμη στον “αστερισμό” της μεγάλης αυτής είδησης. Ποιο ήταν το “παρασκήνιο”, πώς προέκυψε αυτή η συμφωνία, τι σας οδήγησε στην απόφαση να πωλήσετε την εταιρεία τη δεδομένη χρονική στιγμή και ποια είναι τα επόμενα “βήματα” της εταιρείας, των ιδρυτών και της ομάδας της;

Πάνος Παπαδόπουλος: Κάποιο ιδιαίτερο παρασκήνιο δεν υπήρχε. Ξέρουμε ότι η Splunk έκανε μια μεγάλη έρευνα για εταιρείες στο mobile και μας παρακολουθούσε αρκετά στενά από μακριά ειδικά σε διάφορα events στα οποία ήμασταν καλεσμένοι όπως το Erlang Factory και Google IO. Μας ζήτησαν να βρεθούμε πριν λίγους μήνες και από τότε εμπλακήκαμε σε μια μακροχρόνια διαδικασία due diligence.

To επόμενο βήμα είναι να είμαστε μια επιτυχημένη ομάδα στην Splunk και να προσφέρουμε περισσότερη αξία σε υπάρχοντες και μελλοντικούς πελάτες. Θέλουμε να αφήσουμε καλό όνομα σαν ελληνική ομάδα που θα είναι σημείο αναφοράς και για άλλους.


EMEAgr: Είστε η πρώτη εταιρεία που προερχόμενη από το τεχνολογικό startup “οικοσύστημα” που έχει “οικοδομηθεί” τα τρία τελευταία χρόνια στην Ελλάδα πετυχαίνει το αποκαλούμενο “exit”, μέσω μίας εξαγοράς. Ο δρόμος της επιτυχίας σίγουρα δεν είναι ίδιος για όλους, αλλά υπάρχουν κάποιες συμβουλές που θα δίνατε στους υπόλοιπους Έλληνες startupers;

Γιάννης Βλαχογιάννης
: Να δουλεύουν πιο σκληρά από όλους τους άλλους, να φτιάξουν μία σπουδαία ομάδα και να το διασκεδάζουν.

Π. Παπαδόπουλος: Να επικεντρώνονται στο προϊόν τους, να έχουν την καλύτερη δυνατή τεχνολογία και να είναι εξωστρεφείς. Το να δίνουμε μεταξύ μας συγχαρητήρια στο Facebook δεν μας καθιστά entrepreneurs. Αν δεν “σπας” την “comfort zone” σου συνεχώς μάλλον δεν κάνεις κάτι. Πρέπει να κοιτάς αυτούς που θαυμάζεις στα μάτια, όχι να τους φοβάσαι.


EMEAgr: Είστε μία ομάδα που αναζήτησε χρηματοδότηση και συμβουλευτική υποστήριξη στην Αμερική. Ποια στοιχεία των αμερικανικών “οικοσυστημάτων” θα θέλατε να μπορούσαν να μεταφερθούν στο τοπικό – υπό ανάπτυξη – “οικοσύστημα”;

Π. Παπαδόπουλος:
Δίκτυο και έμπειρα στελέχη.

Γ. Βλαχογιάννης
: Το πρόβλημα δεν είναι μόνο οι επενδυτές. Είναι και οι ομάδες. Οι επενδυτές πάνε όπου υπάρχει αξία.


EMEAgr: Ποια ήταν τα βήματα και οι αλλαγές που ακολουθήσατε στα τρία χρόνια εταιρικής πορείας που της επέτρεψαν να φθάσει σε τέτοιο επίπεδο ώστε να προκαλέσει το ενδιαφέρον εξαγοράς από έναν αμερικανικό “γίγαντα” της τεχνολογίας;

Γ. Βλαχογιάννης:
Συνεπής, διψήφια ανάπτυξη σε όλες τους επιμέρους τομείς, όσο το δυνατόν καλύτερο προϊόν και υποστήριξη, ανταγωνιστικοί σε όλο τον κόσμο (και όχι μόνο στην Ελλάδα). Γενικά, ποτέ δεν είπαμε ότι είμαστε πρώτοι στην Ελλάδα. Δεν μας ενδιάφερε ποτέ. Ο στόχος μας ήταν (και είναι) πρώτοι στον κόσμο. Και ήμασταν ακόμα και πριν την προσφορά εξαγοράς, ήδη στο νούμερο δυο.

Π. Παπαδόπουλος: Μεγάλη εξωστρέφεια, πολλά λεφτά σε ταξίδια, προσθήκη μη Ελλήνων στελεχών στην ομάδα με εμπειρία, συνοχή στην ομάδα και κοινός στόχος, διαρκή τεχνολογική εξέλιξη, φανατική υποστήριξη των πελατών. Ο στόχος όλων των εταιρειών startup ή όχι είναι να προσελκύουν μεγάλους πελάτες και να τους διατηρούν. Αυτό ήταν το Α και το Ω. Φυσικά τα πράγματα στον τομέα μας (enterprise software) είναι γραμμένα σε χαρτί. Στο consumer πρέπει να είσαι πιο δημιουργικός.


EMEAgr: Σίγουρα ο δρόμος μέχρι την τελική επιτυχία δεν θα ήταν “στρωμένος με ροδοπέταλα”. Ποια ήταν τα μεγαλύτερα λάθη ή αποτυχίες που αντιμετωπίσατε;

Π. Παπαδόπουλος
: Τα λάθη μας ήταν πάρα μα πάρα πολλά που δεν μπορούν να αναπτυχθούν εύκολα. Μερικά παραδείγματα:
– Λάθος συνεργάτες.
– Μη “σήκωμα” περισσότερων χρημάτων όταν είχαμε ευκαιρίες. Αν και πλέον το βλέπω σαν σωστή επιλογή, ζοριστήκαμε πολύ κάποτε.
– Αργοπορία στο λανσάρισμα των εμπορικών πλάνων.
– Φυσικά πολλά λάθη στον προγραμματισμό εσωτερικών λειτουργιών σχετικά με features το οποίο δημιούργησε μεγάλα κόστη ευκαιρίας κλπ.

Φυσικά βέβαια κάθε εμπόδιο για καλό και τα αποτελέσματα δικαίωσαν τα λάθη μας!

Γ. Βλαχογιάννης: Να μιλάς αντί να δουλεύει και να πιστέψουμε ότι τα να “σηκώσεις” λεφτά είναι η μόνη λύση. To fund raising είναι απλά δάνειο. Αν δεν έχεις στο τέλος της ημέρας μία πενταπλάσια ανάπτυξη, τότε απλά μπαίνεις μέσα.


EMEAgr: Τέλος, παρότι πλέον θα βρίσκεστε στο Σαν Φρανσίσκο, προκειμένου να αναλάβετε ολόκληρο τον mobile τομέα της Splunk, πρόθεσή σας είναι να συνεχίσετε να στηρίζετε το ελληνικό “οικοσύστημα”. Πώς σκοπεύετε να το κάνετε αυτό;

Π. Παπαδόπουλος:
Όπως είπα θέλουμε να είμαστε παράδειγμα. Σαν μια ελληνική ομάδα που λειτουργεί ρολόι. Νομίζω η “κληρονομιά” είναι μεγαλύτερη βοήθεια. Όταν μιλάει κάποιος με έναν επενδυτή και του πει “Τι σχέση έχει η Ελλάδα με την τεχνολογία;” να μπορεί να πει “να η σχέση της”.

Από εκεί και πέρα θα είμαστε ανοικτοί (και το κάνουμε ήδη) να δώσουμε συμβουλές, δίκτυο και, γιατί όχι, χρηματοδότηση σε νέες ομάδες. Για παράδειγμα εγώ είμαι advisor στο Pollfish και σύντομα θα ακούμε πολλά για το Pollfish. Ελπίζω να είναι το επόμενο BugSense!

Η ευχή μας είναι η επιτυχία μας να ξεχαστεί πολύ γρήγορα από άλλες μεγαλύτερες.

Γ. Βλαχογιάννης: Περιμένετε και θα δείτε!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ