10 πράγματα που πρέπει οι εργοδότες να προσφέρουν στους υπαλλήλους

Ένας καλός διευθυντής έχει καλές ικανότητες οργάνωσης, λήψης αποφάσεων, και εκτέλεσης σημαντικών ενεργειών. Ένας ακόμα καλύτερος διευθυντής όμως, νοιάζεται για τους υπαλλήλους του, όσο για την εταιρεία, τους συνεργάτες και τους πελάτες του.

Παρακάτω, μπορείτε να δείτε 10 πράγματα, με τα οποία οι υπάλληλοι μίας εταιρείας θα βελτιώσουν όχι μόνο την απόδοση τους, αλλά και τη γνώμη τους για το αφεντικό.

1. Αυτονομία και ανεξαρτησία

Δεν είναι απαραίτητο να βρίσκεστε πάνω από τα κεφάλια των υπαλλήλων για κάθε εργασία ρουτίνας. Τείνουν να τους ενδιαφέρει περισσότερο μια δουλειά όταν νιώθουν ότι συμβάλλουν ενεργά στη λήψη αποφάσεων γι’ αυτή. Επίσης, όταν έχει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων, ο υπάλληλος μπορεί να ανακαλύψει εναλλακτικούς και πιο αποτελεσματικούς τρόπους εκτέλεσης εργασιών.

2. Ξεκάθαρες προσδοκίες

Οι στόχοι μίας θέσης εργασίας δεν μπορούν να «εννοούνται», ούτε να αλλάζουν ανάλογα με τις διαθέσεις του αφεντικού και των πελατών. Ακόμα και αν δεν είναι δυνατό να συζητήσετε πρώτα την αλλαγή στις ευθύνες ενός εργαζομένου, πρέπει τουλάχιστον να τις αιτιολογείτε.

3. Σημαντικοί στόχοι

Σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, είναι καλό οι υπάλληλοι να έχουν στόχους που μπορούν να αποφέρουν ορατά και σημαντικά αποτελέσματα. Σε διαφορετική περίπτωση, η ρουτίνα γίνεται αφόρητη, αν δεν εστιάζουν σε κάποιο φως, στο τέλος του τούνελ.

4. Πραγματική αίσθηση αποστολής

Επικοινωνήστε στους υπαλλήλους σας τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε στη δουλειά σας, και τι να προσφέρετε στους πελάτες σας. Έτσι θα ξέρουν για ποια πράγματα πρέπει να τους νοιάζει, και κυρίως γιατί. Με αυτό τον τρόπο, θα συνεργάζονται καλύτερα και μεταξύ τους.

5. Ευκαιρίες για συμβολή με ιδέες

Οι υπάλληλοι που πραγματικά ενδιαφέρονται, έχουν ιδέες και προτάσεις, τις οποίες αν αγνοήσετε, απορρίψετε χωρίς δεύτερη σκέψη, ή τους απαγορέψετε να τις διατυπώνουν, θα σταματήσουν με τη σειρά τους να ενδιαφέρονται. Όχι μόνο είναι καλή ιδέα να διευκολύνετε την παραγωγή ιδεών, αλλά και να τους κάνετε σχετικές ερωτήσεις, ώστε να μαθαίνετε γιατί συμφωνούν ή διαφωνούν με κάτι.

6. Να νιώθουν σαν μέλη μιας οικογένειας

Ο κύριος στόχος κάθε υπαλλήλου είναι ο μισθός στο τέλος του μήνα, όμως είναι λάθος να πιστεύετε ότι τους ενδιαφέρει μόνο αυτό. Αν το μόνο που εισπράττουν από το αφεντικό είναι φωνές, εντολές και επώμιση φταιξιμάτων, τότε χάνεται ο αμοιβαίος σεβασμός. Μία χαλαρή συζήτηση, ή ακόμα και ενδιαφέρον για τα προσωπικά προβλήματα των υπαλλήλων, θα εκτιμηθεί πολύ εκ μέρους τους.

7. Συνέπεια στην αντιμετώπιση των υπαλλήλων

Δεν έχει σημασία αν συμπεριφέρεστε σε κάθε υπάλληλο με διαφορετικό τρόπο, αρκεί να φέρεστε σε όλους δίκαια. Δείξτε τους ότι πήρατε μία απόφαση για αντικειμενικούς λόγους, και όχι μόνο θα τη σεβαστούν, αλλά θα αντιμετωπίζουν θετικά, ακόμα και τον απαιτητικό χαρακτήρα σας.

8. Μην τους κάνετε παρατηρήσεις μπροστά σε άλλους

Όλοι κάνουμε λάθη. Όταν πρέπει να κάνετε παρατήρηση σε κάποιον υπάλληλο σας, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να το κάνετε με το υπόλοιπο προσωπικό, παρόντες. Μία ιδιωτική συζήτηση θα επικοινωνήσει πολύ καλύτερα αυτό που θέλετε να πετύχετε.

9. Να τους συγχαίρετε δημοσίως

Ο αντίστροφος κανόνας από τον προηγούμενο. Όταν ένας υπάλληλος λαμβάνει τα συγχαρητήρια σας, ίσως είναι πολύ διακριτικός για να το ανακοινώσει δημοσίως, γι’ αυτό κάντε το εσείς για λογαριασμό του. Θα έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στην απόδοση του, και ίσως δώσει μία ώθηση στον υγιή ανταγωνισμό στην εταιρεία σας. Μάλιστα, κάποιοι υπάλληλοι αξίζουν συχνά συγχαρητήρια, ακριβώς επειδή τα λαμβάνουν συχνά.

10. Ευκαιρία για να εξασφαλίσουν το μέλλον τους

Αν ένας υπάλληλος βλέπει ότι δεν μπορεί να εξελιχθεί στην εταιρεία σας, και νιώθει «καταδικασμένος» να… «βιδώνει την ίδια βίδα», ανεξάρτητα από τη θέση του, τότε κάπως έτσι θα μοιάζει και το αποτέλεσμα της δουλειάς του. Ακόμα και αν δεν έχετε περιθώριο για την εξέλιξη του στη δική σας εταιρεία, δώστε του τη δυνατότητα να αναπτύξει τις ικανότητες του, για τη μέρα που θα εργαστεί σε άλλη επιχείρηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ