Αττικό Μετρό: Τέσσερις οι “μνηστήρες” για τη νέα γραμμή 4

Ολοκληρώθηκε χθες η διαδικασία υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το διαγωνισμό “ΓΡΑΜΜΗ 4 – ΤΜΗΜΑ Α΄, ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ – ΓΟΥΔΗ – Α’ ΣΤΑΔΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ”.

Στη διαδικασία συμμετείχαν τα εξής σχήματα:

– ΤΕΡΝΑ ΑΕ – VINCI – SIEMENS AG “TVS”
– J+P ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A.
– ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA
– FCC – ARCHIRODON – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ

Η παραπάνω εξέλιξη σηματοδοτεί την εκκίνηση της υλοποίησης της Γραμμής 4 του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Αθήνας, του μεγαλύτερου έργου υποδομής, προϋπολογισμού δημοπράτησης για την πρώτη φάση 1, 45 δις ευρώ χωρίς ΦΠΑ, που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ε.Ε.

Στην πράξη

Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α “Άλσος Βεΐκου – Γουδή”, έχει μήκος περί τα 13 χλμ και 14 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:

– Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
– Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μέτρων.
– Δέκα φρέατα.
– Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
– Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεΐκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
– Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος “Α” της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
– Εξετάζεται, επίσης, η προσθήκη ενός νέου σταθμού.
Προϋπολογισμός: 1.450.000.000 ευρώ.
Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη (2019 – 2026).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ