Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization) και η σημασία του για μία εταιρεία

της Ιωάννας ΒΑΪΟΥ*

To Search Engine Optimization είναι ένας τρόπος προβολής μίας επιχείρησης στο Διαδίκτυο. Στοχεύει στην επίτευξη υψηλών κατατάξεων μιας ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, όπως η Google, όταν πραγματοποιούνται αναζητήσεις στο internet για τις επιθυμητές λέξεις-κλειδιά για τις οποίες μία επιχείρηση θέλει να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα, να γίνει γνωστή και εντέλει να διευρύνει το πελατολόγιο της.

Το Google Adwords είναι ένας τρόπος άμεσης διαφήμισης και προβολής μιας επιχείρησης στην πρώτη σελίδα στην Google, μέσω των πληρωμένων αποτελεσμάτων στην Google. Αυτού του είδους τα αποτελέσματα εμφανίζονται πάντα στην δεξιά πλευρά της Google search σελίδας αλλά και πάνω μέρος της αριστερής πλευράς, μέσα σε ελαφρώς χρωματισμένο πλαίσιο (ροζ).

Ακολουθεί παράδειγμα οργανικών (SEO) και πληρωμένων (Google AdWords) αποτελεσμάτων για την αναζήτηση “security cameras”:

seo greece

Για να προβληθεί μια επιχείρηση στα οργανικά αποτελέσματα πχ. της Google, απαραίτητη προϋπόθεση είναι αφενός να έχει μία ιστοσελίδα και αφετέρου να είναι βελτιστοποιημένη (optimized), με σκοπό να εμφανιστεί ψηλά στην πρώτη σελίδα για αναζητήσεις (λέξεις-κλειδιά) που είναι άμεσα σχετιζόμενα με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.

Τι σημαίνει πρακτικά η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας
Ένα ολοκληρωμένο SEO marketing πλάνο περιέχει τις εξής παρακάτω επιμέρους διαδικασίες βελτιστοποίησης και προώθησης μίας ιστοσελίδας:

On-Page SEO
Αφορά στην εκτενή ανάλυση σχετικά με ενέργειες, βελτιώσεις και αλλαγές που μπορούν να γίνουν πάνω στην ίδια την ιστοσελίδα:
• Έρευνα αγοράς για τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά και την τοποθέτηση τους (Keyword Research).
• Ανάλυση του ανταγωνισμού και έυρεση δυνατών και όχι τόσο σημείων του.
• Προετοιμασία προτάσεων σχετικά με μία πληθώρα τεχνικών διορθώσεων που θα κάνουν την ιστοσελίδα πιο φιλική για την ανιχνεύσει και να την προσθέσει η Google στο ευρετήριο της (που σημαίνει οτι μπορεί και να την εμφανίσει στο μέλλον στα οργανικά αποτελέσματα της για σχετικές αναζητήσεις στο μέλλον, εφόσον φυσικά πληρούνται και άλλοι παράγοντες).

Η ανάλυση αυτή γίνεται από τον ειδικό Search Engine Optimizer ή το αντίστοιχο τμήμα μιας εταιρείας και εφαρμόζεται πάντα σε στενή συνεργασία με τον webmaster/web developer της εκάστοτε ιστοσελίδας.

Off-Page SEO
Αφορά όλες τις ενέργειες προώθησης (εκμοιρασμού – on-page content distribution) των περιεχομένων μίας ιστοσελίδας σε άλλες ιστοσελίδες, σε άλλα websites πολλών διαφορετικών ειδών:
• Social media, όπως Facebook, Twitter, Google+.
• Βlogs και forums σχετικά με την εκάστοτε αγορά μιας επιχείρησης.
• Videos στο YouTube.
• Infographics στο image sharing site με όνομα Pinterest.
• Social bookmarking sites όπως το Reddit.com.
• Wiki sites όπως η Wikipedia.
• Document Uploading sites όπως το Scribd.com (για αρχεία PDF και Word).
• PPT/PDF Uploading sites όπως το Slideshare.net.

Ποια είναι η σημασία του SEO για μία εταιρεία
Το SEO, η αλλιώς “Search Engine Optimization”, ως μέθοδος προώθησης και διαδικτυακής προβολής αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία για τους σημερινούς επιχειρηματίες και αφορά τις περιπτώσεις σύμφωνα με τις οποίες:

Ο επιχειρηματίας ήδη δραστηριοποιείται στο internet έχοντας κάποια ιστοσελίδα σχετική με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του
Στην περίπτωση αυτή ο επιχειρηματίας έχει ήδη κάποιο website αλλά δεν είναι ικανοποιημένος από την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις του. Πιθανότατα οι ανταγωνιστές του βρίκονται στην πρώτη σελίδα στις πρώτες θέσεις στην Google και λαμβάνουν περισσότερο traffic.

Πιθανότατα αυτό τους φέρνει περισσότερες πωλήσεις (καλώς εχόντων των πραγμάτων και με την προϋπόθεση ότι το περιεχόμενο στο οποίο οδηγείται ο χρήστης μετά το επιθυμητό “κλικ” στα οργανικά αποτελέσματα, ικανοποιεί την αρχική του πρόθεση του που τον οδήγησε να ψάξει).

Ο επιχειρηματίας θέλει και αυτός να εκσυγχρονιστεί και να φτάσει (ή ακόμα και να ξεπεράσει αργότερα) τον ανταγωνισμό του και εκτός απο την επιλογή της παραδοσιακής άμεσης διαφήμισης, τα γνωστά στους περισσότερους Google Adwords, αποφασίζει να εντάξει και αυτός το SEO στο marketing πλάνο της επιχείρησης.

Ο επιχειρηματίας είναι “νέος επιχειρηματίας” και επιθυμεί να εντάξει το SEO στις στρατηγικές marketing από την έναρξη των εργασιών της επιχείρησης του
Το SEO είναι κάτι που όλοι το θέλουν, εφόσον για κάποιο λόγο επιθυμούν να προβληθούν στο Διαδίκτυο όχι ευκαιριακά, αλλά συστηματικά, στο βάθος χρόνου, χτίζοντας ένα brand που θα αγαπήσει και θα εμπιστευτεί ο ενδιαφερόμενος κόσμος.

Ένας νέος επιχειρηματίας λοιπόν ο οποίος είναι ενημερωμένος για τις νέες μεθόδους διαδικτυακής προβολής ψάχνει και ενδιαφέρεται να ξεκινήσει την ιστοσελίδα του και τις δραστηριότητες του εφαρμόζοντας τις αρχές, τις τεχνικές και τις στρατηγικές του SEO από την αρχή.

Αυτό είναι και το πιο τυχερό σενάριο από τα δύο, καθώς δεν έχει προλάβει να “χαλάσει κάτι” ή να γίνει κάτι λάθος το οποίο αργότερα θα κοστίσει πολύ περισσότερο για να φτιαχτεί.

Για παράδειγμα, μία εταιρεία που εφαρμόζει το SEO από την αρχή στην ιστοσελίδα της, θα επιλέξει μια πλατφόρμα σχεδιασμού που θα επιτρέπει την δημιουργία συγκεκριμένων κατά βούληση SEO δεδομένων όπως τίτλους σελίδων και περιγραφές, τα οποία εμφανίζονται στα οργανικά αποτελέσματα και η ποιότητα τους επηρεάζει πολύ τα “κλικς” που θα πάρουν απο τους χρήστες.

Συνήθως γίνεται το αντίθετο και καλείται ο SEO να διορθώσει όλα τα “κακώς κείμενα” σε συνεργασία με τον webmaster/web developer, για να “ανεβάσει” το site στις επιθημητές θέσεις για τις επιθυμητές λέξεις κλειδιά.

* Η Joanna Vaiou είναι SEO Consultant. Η δεύτερη της αγάπη είναι η προσωπική ανάπτυξη και πιστεύει ότι αν κάτι σε εξιτάρει και σε τρομάζει ταυτόχρονα, είναι κάτι που πρέπει να επιχειρήσεις! Μπορείτε να την βρείτε και στο Linkedin

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ