της Ιωάννας ΒΑΪΟΥ*
Οι λόγοι για τους οποίους το SEO "καίει" τους επιχειρηματίες είναι οι παρακάτω:
- Συνήθως για μία μέση επιχείρηση κοστίζει λιγότερο από την παραδοσιακή AdWords πληρωμένη διαφήμιση
- Τα αποτελέσματα του SEO έχουν πιο long term χαρακτήρα και είναι πιο διατηρητέα σε βάθος χρόνου
Με την προϋπόθεση ότι ο ειδικός SEO ενημερώνεται συνεχώς για το τι αλλάζει στους κανόνες της Google όσον αφορά στην αξιολόγηση των ιστοσελίδων. Καθήκον του SEO είναι να επαναπροσαρμόζει τις στρατηγικές του αφενός για να διατηρήσει τις υψηλές θέσεις κατατάξεων και αφετέρου για να αποφύγει πιθανά πέναλτυ.
Τα penalties αυτά αναφέρονται ως "Google Slaps" και συμβαίνουν συνήθως μετά από ισχυρές "ενημερώσεις" (updates) που γίνονται στον αλγόριθμο της Google. Συνήθως αυτές επηρεάζουν ένα σημαντικό αριθμό κατατάξεων για πολλές επιχειρήσεις.
Σημείωση: Στις ενημερώσεις αυτές ("Google Updates") χαριτολογώντας, προσδίδονται και ονόματα από εξωτικά ζωάκια όπως "Google Panda", "Google Penguin", "Google Hummingbird". Εάν πάρει το μάτι ή το αυτί σας καμιά τέτοια ορολογία μην παραξενευτείτε, δείτε το σαν ένα τρόπο να σπάσει ο πάγος :).
- Το SEO είναι πολυδιάστατο και έχει πολλαπλές εφαρμογές εκτός απο την κλασσική εταιρική ιστοσελίδα - Πολλαπλές ευκαιρίες
Η γνώση και η σωστή εφαρμογή των τεχνικών SEO βοηθούν μία επιχείρηση να χτίσει το brand της εκμεταλλευόμενη πολλαπλές ευκαιρίες για να βγει στις πρώτες θέσεις στην πρώτη σελίδα της Google μέσω του Content Marketing.
Δηλαδή, ένα βίντεο στο YouTube, μία παρουσίαση στο Slideshare, ένα post η μία Social Media εταιρική ιστοσελίδα στο Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, μία εικόνα ή οποιοδήποτε άλλο είδος περιεχομένου εάν εφαρμοστεί SEO επάνω του, έχει την δυναμική να διεκδικήσει και αυτό υψηλές κατατάξεις στην πρώτη σελίδα της Google.
Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization) και η σημασία του για μία εταιρεία
Όπως πιθανότατα θα έχετε προσέξει τα οργανικά αποτελέσματα περιέχουν εικόνες, video thumbnails, φωτογραφίες από συντάκτες άρθρων, αρχεία PDF κτλ. Όλα αυτά αποτελούν EXTRA ευκαιρίες για μία επιχείρηση και μπορούν να δώσουν κυριολεκτικά το προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό ο οποίος επιμένει στα plain text οργανικά αποτελέσματα της ιστοσελίδας του.
- Το SEO λειτουργεί και ως μέσο διαχείρισης φήμης (Online PR) ή "Online Reputation Management" εργαλείο
Τι σημαίνει αυτό; Μέσα στον έντονα ανταγωνιστικό κόσμο των επιχειρήσεων σήμερα, πιθανότατα θα έχετε ακούσει ιστορίες για brands τα οποία καταστράφηκαν και έχασαν την αξιοπιστία τους λόγω του ότι δημοσιεύτηκε κάποια αρνητική άποψη, ένα άρθρο ή ένα σχόλιο το οποίο έλαβε πολλά social shares στα online media με αποτέλεσμα το αρνητικό αυτό mention να φιγουράρει στην πρώτη σελίδα της Google για αναζητήσεις σχετικές με το brand name μιας επιχείρησης.
Οι SEOs λοιπόν στην συγκεκριμένα περίπτωση καλούνται για να αναλύσουν την κάθε περίπτωση και να ετοιμάσουν πλάνο που θα σπρώξει το αρνητικό αποτέλεσμα στην δεύτερη, τρίτη, τέταρτη, πέμπτη κοκ. σελίδα ή ακόμα και να το εξαφανίσει. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι μάγοι! :)
* Η Joanna Vaiou είναι SEO Consultant. Η δεύτερη της αγάπη είναι η προσωπική ανάπτυξη και πιστεύει ότι αν κάτι σε εξιτάρει και σε τρομάζει ταυτόχρονα, είναι κάτι που πρέπει να επιχειρήσεις! Μπορείτε να την βρείτε και στο Linkedin