Παρουσιάζουμε αποκλειστικά τη v2.0 της Pinnatta

του Δημητρίου ΠΟΓΚΑ

Σε μία μεγάλη, και “καθοριστική” για τα επόμενα “βήματά” της, αναβάθμιση της εφαρμογής ανταλλαγής εμπλουτισμένων διαδραστικών μηνυμάτων προχωρά η ομάδα της Pinnatta, λίγες μόλις ημέρες μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας για νέα χρηματοδότηση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ.

H version 2.0, εκτός από τον πλήρη ανασχεδιασμό του γραφικού περιβάλλοντος σε σχέση με την προηγούμενη v1.5, εστιάζει σε πέντε βασικούς τομείς, με στόχο η εφαρμογή να φθάσει τον στόχο των 500.000 χρηστών μέχρι το τέλος του 2013.

Το EMEAgr παρουσιάζει αποκλειστικά όλες τις μεγάλες αλλαγές στη δημοφιλή εφαρμογή, λίγες μόλις ημέρες πριν την επίσημη κυκλοφορία της στο App Store.

Εγγεγραμμένοι χρήστες
Η ρήση “η αρχή είναι το ήμισυ του παντός” έχει πρακτική εφαρμογή παντού και η χρήση ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα για μία εφαρμογή όπως η Pinnatta είναι να πείσει τον χρήστη αφού έχει κατεβάσει στη συσκευή του την εφαρμογή να εγγραφεί για να κάνει χρήση της υπηρεσίας που προσφέρει.

Η Pinnatta απαιτεί από τον χρήστη της να συμπληρώσει τα στοιχεία του και τον αριθμό τηλεφώνου του προκείμενου να μπορέσει να εγγραφεί στην υπηρεσία και να μπορέσει να στείλει τα προσωποποιημένα διαδραστικά μηνύματα που προσφέρει σε άλλους χρήστες. Στις προηγούμενες εκδόσεις, η διαδικασία αυτή ήταν μεγάλη και “βαρετή“. Απαιτούσε την εισαγωγή πολλών πληροφοριών από τον χρήστη σε έξι διαφορετικά βήματα. Παρατηρήθηκε ότι το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών συνήθως εγκατέλειπαν τη διαδικασία εγγραφής στο τρίτο βήμα, ρίχνοντας την αναλογία των εγγεγραμμένων χρηστών προς τους χρήστες που “κατέβασαν” την εφαρμογή σε ένα ποσοστό λίγο πάνω από το αποδεκτό όριο της αγοράς κινητών εφαρμογών.

Η νέα έκδοση κάνει τη διαδικασία εγγραφής του χρήστη στην υπηρεσία πολύ απλή και γρήγορη. Πλέον απαιτείται μόλις ένα βήμα για την ολοκλήρωση της εγγραφής του χρήστη, ενώ προσφέρονται πολλές επιλογές εγγραφής, μέσω λογαριασμού Facebook, μέσω Windows ID, είτε μέσω λογαριασμών e-mail (GMail, Outlook, Yahoo! και άλλοι).

pinnatta 05 sign up 05 05

Εκτός από το ανανεωμένο UI/UX με την χρήση κινούμενων εικόνων, η ομάδα της Pinnatta έχει προχωρήσει σε μία κίνηση που ίσως βοηθήσει στην αύξηση του ποσοστού μετατροπής των downloads σε εγγεγραμμένους χρήστες: την αφαίρεση της ταυτοποίησης της τηλεφωνικής συσκευής από τη διαδικασία του sign-up, καθώς ήταν το συγκεκριμένο βήμα που οδηγούσε πολλούς από τους χρήστες στο να εγκαταλείψουν την εγγραφή τους.

 

Εμπλοκή και χρήση
Ένα από τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετώπισε μέχρι σήμερα η εφαρμογή ήταν το γεγονός ότι πολλοί από τους νέους χρήστες χρειάζονταν πολύ χρόνο για να αντιληφθούν τι ακριβώς προσφέρει η εφαρμογή και να προχωρήσουν στην αποστολή του πρώτου τους “pinnatta”. Το τρέχον Pinnatta store δεν ήταν αρκετά ευέλικτο, ενώ η λογική του “global store”, δηλαδή η ίδια εμφάνιση και περιεχόμενο του store για όλους τους χρήστες δημιουργούσε αντιφάσεις και δεν παρακινούσε τους χρήστες να στείλουν κάποιο διαδραστικό μήνυμα. Από την άλλη, εντοπίσθηκε ότι οι χρήστες “λάτρεψαν” τη δυνατότητα της άμεσης απάντησης σε ένα “pinnatta” που έλαβαν.

Στην νέα έκδοση το Pinnatta store δέχεται ένα εκτεταμένο “λίφτινγκ” και γίνεται η πρώτη σελίδα που βλέπει ο χρήστης όταν συνδέεται στην εφαρμογή, αντικαθιστώντας το λιγότερο καλαίσθητο My Stream. Το περιεχόμενο του Pinnatta Store θα είναι “δυναμικό“, δηλαδή θα εμφανίζεται διαφορετικό σε κάθε χρήστη.

pinnatta 03 store 03

Στην αύξηση χρήσης της υπηρεσίας στοχεύει και η απλούστερη, γρηγορότερη και πιο διασκεδαστική διαδικασία αποστολής ενός “pinnatta”, ενώ στην αύξηση της εμπλοκής στοχεύουν οι περισσότερες και πιο “ευφυείς” επιλογές άμεσης απάντησης.

Τέλος, η νέα Pinnatta engine θα επιτρέψει τη δημιουργία περισσότερο διαδραστικών και εξεζητημένων “pinnattas”, αυξάνοντας το ενδιαφέρον των χρηστών.

 pinnatta 02 quick reply 02

Virality
Σημαντικός παράγοντας επιτυχίας μίας εφαρμογής (και στην πραγματικότητα κάθε διαδικτυακού προϊόντος) είναι η διάδοσή της από τους ίδιους τους χρήστες της μέσα από τα “κανάλια” των κοινωνικών δικτύων και του Διαδικτύου εν γένει, προκειμένου να προσεγγίσει νέους πιθανούς χρήστες.

Στις προηγούμενες εκδόσεις, οι υφιστάμενοι χρήστες μπορούσαν προσκαλέσουν φίλους τους να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή στέλνοντάς τους ένα “pinnatta”. Ο χρήστης που λάμβανε το “pinnatta” και δεν είχε εγκατεστημένη την εφαρμογή εκαλείτο μέσω μηνύματος να κατεβάσει την εφαρμογή προκειμένου να μπορέσει να αναπαραγάγει το διαδραστικό μήνυμα που έλαβε. Πολλοί υφιστάμενοι χρήστες της εφαρμογής έστελναν ένα “pinnatta” σε μη χρήστες, αλλά δεν ακολουθούσαν τη διαδικασία ειδοποίησης των φίλων τους να κατεβάσουν την εφαρμογή, ενώ οι μη χρήστες που λάμβαναν το “pinnatta” αλλά δεν μπορούσαν να το δουν επειδή δεν είχαν κατεβασμένη την εφαρμογή δήλωναν πως θα σκέφτονταν περισσότερο να κατεβάσουν την εφαρμογή εάν είχαν την δυνατότητα να δουν προηγουμένως το διαδραστικό μήνυμα που είχαν λάβει. Επίσης, σημαντικούς περιορισμούς στη διάδοση της εφαρμογής μέσω των υφιστάμενων χρηστών της προκαλούσε το γεγονός ότι μπορούσαν να στείλουν “pinnattas” μόνο στις τηλεφωνικές τους επαφές και στους “φίλους” τους στο Facebook.

Η νέα έκδοση φέρνει σημαντικές αλλαγές και σε αυτό το “κομμάτι” της εφαρμογής, εισάγοντας μία νέα οθόνη με τον τίτλο “Οι φίλοι μου” (τηλεφωνικές επαφές ή επαφές του χρήστη από τα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιεί) για τους οποίους προστίθεται η δυνατότητα αποστολής πρόσκλησης να κατεβάσουν την εφαρμογή χωρίς ωστόσο να τους σταλεί ήδη κάποιο “pinnatta”. Επιπλέον εισάγεται η δυνατότητα ανταλλαγής “pinnattas” με τις e-mail επαφές ενός χρήστη και (το σημαντικότερο) εισάγεται η δυνατότητα προεπισκόπησης του “pinnatta” μηνύματος σε browser για τους μη χρηστες της εφαρμογής. Ώθηση στη διάδοση της εφαρμογής αναμένεται, τέλος, να δώσει και η προσθήκη της δυνατότητας “μαζικής” αποστολής ενός “pinnatta” σε πάνω από έναν “φίλο” του χρήστη, κάτι που δεν προβλεπόταν στις προηγούμενες αναβαθμίσεις.

 

Monetization
Το μοντέλο δημιουργίας εσόδων της εφαρμογής προβλέπει αυτή την στιγμή την δημιουργία “premium” περιεχομένου, δηλαδή μηνυμάτων “pinnatta” περισσότερο εξεζητημένων, για τα οποία ο χρήστης καταβάλλει ένα ποσό (συνήθως 0,99 δολάρια ή 0,76 ευρώ), προκειμένου να μπορέσει να τα χρησιμοποιήσει.

Επτά μήνες μετά την εισαγωγή των premium pinnattas, η εταιρεία στοχεύει στον πολλαπλασιασμό της αποστολής του “premium” περιεχομένου και εισάγει με την νέα έκδοση της εφαρμογής περισσότερα premium pinnattas και τη δυνατότητα μηνιαίας ή ετήσιας συνδρομής που θα επιτρέπει την αποστολή οσουδήποτε “premium” ή “απλού” περιεχομένου με ένα προκαθορισμένο κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, εισάγεται επίσης και η δυνατότητα ειδικών τιμών, τόσο στις συνδρομές όσο και στα premium pinnattas. Για περιορισμένο χρονικό διάστημα, μάλιστα, θα “τρέξει” μία προσφορά που θα επιτρέπει σε έναν χρήστη να στείλει ένα premium pinnatta σε έως και δέκα φίλους του πληρώνοντας μόνο μία φορά, εξοικονομώντας έτσι το 90% του συνολικού κόστους αποστολής.

Επιπλέον, με τη version 2.0 εισάγεται ένα νέο ευφυές σύστημα προτάσεων προς τους χρήστες, “κατευθύνοντάς” τους προς το “premium” περιεχόμενο που θα ταιριάζει με προηγούμενες επιλογές ή τα ενδιαφέροντά τους.

Τέλος, όπως έχει τονίσει και παλαιότερα ο πρόεδρος και συνιδρυτής της Pinnatta, Γιώργος Σπανουδάκης, το δεύτερο στάδιο του μοντέλου δημιουργίας εσόδων της εταιρείας προβλέπει τη συνεργασία με εταιρείες οι οποίες θα τοποθετούν προσφορές, ενημερωτικά μηνύματα ή το σήμα τους μέσα στα “pinnattas”. Προς αυτή την κατεύθυνση και προκειμένου η εφαρμογή να γίνει πιο “ελκυστική” και στις ίδιες τις εταιρείες, με την νέα έκδοση εισάγεται η καταγραφή περισσότερων στατιστικών στοιχείων χρήσης που θεωρούνται σημαντικά για τη λήψης απόφασης συνεργασίας από τα διάφορα brands.

 

Εμπειρία χρήσης
Μέσα στις εκατοντάδες χιλιάδες εφαρμογές που κυκλοφορούν στα διαδικτυακά καταστήματα των δύο μεγάλων λειτουργικών συστημάτων, η καλαίσθητη εμφάνιση και η εύκολη και γρήγορη πλοήγηση μπορεί να αποτελέσει τον κυριότερο παράγοντα χρήσης της μίας ή της άλλης εφαρμογής.

pinnatta 04 menu 04

Με την νέα της έκδοση, η Pinnatta αποκτά καινούριο, μοντέρνο και “φρέσκο” design που θα χρησιμοποιηθεί σε όλες τις πλατφόρμες. Η πλοήγηση μεταξύ των διάφορων οθονών παύει να είναι “γραμμική”, καθώς προσφέρει δυναμική “ροή” και αρκετές “παρακάμψεις” προκειμένου ο χρήστης να μετακινηθεί άμεσα από μία οθόνη σε μία άλλη. Η μετάβαση μεταξύ των οθονών γίνεται με μικρές κινούμενες διαφάνειες, ενώ οι ρυθμίσεις που εισάγει ο χρήστης των βοηθούν να αναπτύξει μία προσωποποιημένη εμπειρία.

Στόχος είναι μέχρι την επίσημη κυκλοφορία της εφαρμογής να έχουν εντοπισθεί και επιλυθεί όλα τα πιθανά και απίθανα “bugs”!

Διαθεσιμότητα
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας, η έκδοση 2.0 της Pinnatta θα γίνει παγκοσμίως διαθέσιμη ταυτόχρονα στο App Store για λειτουργικό iOS και στο Google Play για λειτουργικό Android την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου. Η διάθεση της εφαρμογής θα παραμείνει δωρεάν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ