Πέντε απλές συμβουλές για αποτελεσματικές διαπραγματεύσεις

Πέντε απλές συμβουλές δίνουν experts των επιχειρήσεων για τις επιτυχημένες διαπραγματεύσεις – είτε αυτές αφορούν ένα μεγάλο επιχειρηματικό deal είτε τη διεκδίκηση αύξησης ή μιας καλύτερης δουλειάς ή ακόμη και το ξεκίνημα και τη χρηματοδότηση μιας startup επιχείρησης.

Οι βασικές αρχές περιλαμβάνουν την προηγούμενη διερεύνηση και κατανόηση των θέσεων και των δύο πλευρών που κάθονται στο τραπέζι:

1. Να είστε συναισθηματικοί. Σαφώς και θα πρέπει να ελέγχετε τα συναισθήματά σας, αλλά κυρίως θα πρέπει να ανταποκρίνεστε με επιτυχία στα συναισθήματα των “αντιπάλων” σας. Εάν, για παράδειγμα, απογοητευτείτε από την πρώτη τους πρόταση, μην το δείξετε και επιμείνετε στις δικές σας θέσεις.

2. Να είστε αποδοτικοί. Να μη φοβηθείτε να υπερασπιστείτε τις θέσεις σας και να διεκδικήσετε αυτό που επιθυμείτε, καθώς και να μην παραγνωρίσετε τη δύναμη της σιωπής σας σε κρίσιμες στιγμές.

3. Να πάρετε το χρόνο σας. Δεν χρειάζεται να βιάζεστε ή να είστε αγχωμένοι και αναγνωρίστε νωρίς το έδαφος για συμβιβασμούς και από την άλλη πλευρά.

4. Να ξέρετε εξ αρχής τι θέλετε. Δεν είναι αυτό τόσο απλό όσο μοιάζει, αλλά είναι σημείο-κλειδί για να πετύχετε ό,τι ακριβώς επιθυμείτε. Δοκιμάστε π.χ. να “δελεάσετε” τον εργοδότη σας, εάν διεκδικείτε αύξηση μισθού, με μία ανάληψη έξτρα projects.

5. Μην μπαίνετε σε στείρα και ατέρμονη διαπραγμάτευση. Βρείτε κοινούς τόπους και συνεννόηση με την άλλη πλευρά και ξεχάστε τις “επισημότητες”, ώστε να διαπραγματευτείτε αποτελεσματικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ