Ούτε οι χειμερινές εκπτώσεις “έφεραν την άνοιξη” στα καταστήματα της Αθήνας

Λίγο μετά τα Χριστούγεννα, τα στοιχεία έδειχνα ότι οι Χριστουγεννιάτικες  αγορές ήταν μειωμένες, γεγονός που αποδόθηκε εν μέρει στην Black Friday. Οι καταστηματάρχες όμως ήταν αισιόδοξοι για την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, όμως τελικά ούτε αυτές κατάφεραν να φέρουν την άνοιξη, καθώς σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, ο τζίρος στην περίοδο αυτή εμφανίστηκε μειωμένος και μάλιστα περισσότερο από το αναμενόμενο.  

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα γνώμης σε εμπορικές επιχειρήσεις που διενήργησε ο ΕΣΑ, το 78% αυτών δήλωσε μείωση του τζίρου μειώθηκε κατά τις φετινές χειμερινές εκπτώσεις σε σύγκριση με αυτές του 2016, με το 74% να δηλώνει ότι ο τζίρος ήταν χειρότερος και των πιο απαισιόδοξων εκτιμήσεων. Το 16% ανέφερε ότι ο τζίρος παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και ένα μόνο 3% δήλωσε ότι ο τζίρος αυξήθηκε. Το 22% δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις τους έκαναν τον αναμενόμενο τζίρο, ενώ μόλις το 2% απάντησε ότι πραγματοποίησε τζίρο καλύτερο του αναμενομένου.

Η μείωση του τζίρου για την πλειονότητα των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν από 11% έως 20%. Οι επιχειρήσεις στο κέντρο της Αθήνας φαίνεται να πλήγηκαν περισσότερο. Βάσει των στοιχείων της έρευνας, η πτώση στο κέντρο της Αθήνας ήταν μεσοσταθμικά 18,93%, στις περιφερειακές αγορές του Δήμου Αθηναίων 9%, ενώ στις εμπορικές περιοχές εκτός Δήμου Αθηναίων 16,39%.

Αναφορικά με το μέγεθος των εκπτώσεων, το 80% των επιχειρήσεων έκανε εκπτώσεις που κυμάνθηκαν από 20% έως 50% επί της αρχικής τιμής. Ειδικότερα, το 54% έκανε εκπτώσεις από 20% έως 40%, το 26% εκπτώσεις από 40% έως 50%,  το 10% έκανε εκπτώσεις 10% έως 20%, ενώ μόλις το 3% διέθεσε τα προϊόντα του με έκπτωση πάνω από 50%. Βέβαια υπήρξε κι ένα 7% των επιχειρήσεων, το οποίο δεν πραγματοποίησε εκπτώσεις.

Από την έρευνα προκύπτει, ότι η συνήθεια της χρήσης μέσων ηλεκτρονικών πληρωμών από τους Ελληνες καταναλωτές τείνει να παγιωθεί. Ειδικότερα, το 56% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι ποσοστό 50% έως 80% του τζίρου τους έχει πραγματοποιηθεί μέσω χρήσης από τους καταναλωτές πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ