Ιαπωνικά «κανόνια» φέρνουν «φουρτούνες» στην παγκόσμια ναυτιλία

Μεγάλες φουρτούνες στην παγκόσμια ναυτιλία από το «κανόνι» που χτύπησαν ο ιαπωνικός ναυτιλιακός όμιλος Daiichi Chuo Kisen Kaisha και η ιαπωνική εταιρεία Sanko Steamship.

Ο όμιλος Daiichi Chuo Kisen Kaisha στις 31 Μαρτίου 2015 εμφάνιζε υποχρεώσεις ύψους 900 εκατ. δολαρίων, τη στιγμή που η κεφαλαιοποίησή του δεν ξεπερνά τα 96 εκατ. Δολάρια, ενώ την περασμένη εβδομάδα υπέβαλλε αίτηση για προστασία από τους πιστωτές, ενώ ανεστάλη η διαπραγμάτευση της μετοχής της στο χρηματιστήριο του Τόκιο.

Στελέχη του ομίλου απέδωσαν τη χρεοκοπία στην εξασθένηση των δρομολογίων για τη μεταφορά εμπορευμάτων και συγκεκριμένα, σιδηρομεταλλευμάτων, σιτηρών και γαιάνθρακα μεταξύ των λιμένων Αυστραλίας και Ιαπωνίας, Κίνας και Ινδίας. Αντίστοιχα κακή είναι η εικόνα και στον κλάδο εξόρυξης και παραγωγής πρώτων υλών, ο οποίος πλήττεται και αυτός από τη δραστική υποχώρηση της ζήτησης από την αγορά της Κίνας.

Το δεύτερο «κανόνι» χτύπησε η Sanko Steamship, καθώς η εταιρεία απέτυχε να συμφωνήσει με τους πιστωτές της για την αναδιάρθρωση των δανείων της, που φτάνουν περίπου στο 1 δισ. δολάρια, με συνέπεια να υποβάλλει αίτηση χρεοκοπίας.

Η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο από 185 πλοία, ορισμένα από τα οποία ανήκουν και σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι σε ποσοστό άνω του 80% είναι χρονοναυλωμένα από τρίτα μέρη, και μεγάλο μέρος των ναύλων βρισκόταν σε υψηλά επίπεδα καθώς είχαν κλειστεί πριν από τη διεθνή ναυτιλιακή κρίση που ξεκίνησε από την άνοιξη του 2008.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ