Α. Λαοπόδης: “Αύξηση 20% στο περιθώριο κέρδους των ξενοδοχείων με την offerial”

στον Δημήτριο ΠΟΓΚΑ

Η offerial (http://offerial.com, [email protected]) είναι η πρώτη startup που εντάσσεται στο IQbility, το πρόγραμμα “εκκόλαψης” επιχειρήσεων που έχει δημιουργήσει ο Όμιλος Quest σε στρατηγική συνεργασία με το PJ Tech Catalyst Fund. Η ελληνική τεχνολογική εταιρεία δραστηριοποιείται στον ξενοδοχειακό τομέα, με αντικείμενο την ουσιαστική διασύνδεση ξενοδοχείων και υποψήφιων πελατών μέσω των ιστοσελίδων τους, προσφέροντάς τους προσωποποιημένες πληροφορίες φιλοξενίας κίνητρα που ισχύουν αποκλειστικά για κρατήσεις μέσω της ιστοσελίδας, αυξάνοντας έτσι τις κρατήσεις και τον τζίρο των ξενοδοχείων που ενσωματώνουν την τεχνολογία της offerial στις μηχανές κρατήσεών τους.

Η εταιρεία με την είσοδό της στο πρόγραμμα “εκκόλαψης” του IQbility δέχθηκε επένδυση 60.000 ευρώ από το Piraeus Jeremy Tech Catalyst Fund, ενώ κατά τη διάρκεια παραμονή της στο incubator θα της παρασχεθούν υπηρεσίες και υποδομές συνολικής αξίας 30.000 ευρώ.

Το EMEAgr επικοινώνησε με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Άκη Λαοπόδη, λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της επένδυσης και της εισόδου της στο πρόγραμμα του IQbility, ο οποίος εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο ένα ξενοδοχείο μπορεί να έχει έως και πάνω από 20% αύξηση του περιθωρίου κέρδους του στις διαδικτυακές κρατήσεις δωματίων του με τη χρήση της τεχνολογίας της offerial. Ο Α. Λαοπόδης παρουσιάζει την προσωπική του επιχειρηματική διαδρομή και τονίζει ότι οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μόνον εάν οι Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, “αγκαλιάζοντας” την καινοτομία.

offerial splash page 454280

EMEAgr: Άκη, μπορείς κατ’ αρχάς να μας εξηγήσεις την τεχνολογία της offerial και πώς ακριβώς λειτουργεί;
Άκης Λαοπόδης: Καλύτερα να το εξηγήσω με ένα παράδειγμα:

Η Μαρία είναι μία νέα ταξιδιώτης που μένει στην Αθήνα και ψάχνει με το iPad της το Σάββατο καθώς πίνει τον πρωινό της καφέ, πού θα μείνει στο Βερολίνο την πρώτη εβδομάδα του Απρίλη όπου θα πάει για μία επαγγελματική συνάντηση. Κάνει μία αναζήτηση στο Google και βρίσκει το website του ξενοδοχείου ABC (το οποίο συνεργάζεται με την offerial).

Παράλληλα, ο John από το Λονδίνο, την Τετάρτη το μεσημέρι στο γραφείο του, ψάχνει με τον υπολογιστή του που θα μείνει στο Βερολίνο την δεύτερη εβδομάδα του Απρίλη, και στην αναζήτηση του μπαίνει και αυτός στο website του ξενοδοχείου ABC.

Τη στιγμή που γίνεται η αναζήτηση για να δουν τι δωμάτια και τιμές προσφέρει το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, το σύστημά μας αποφασίζει με βάση τα χαρακτηριστικά της Μαρίας και του John ποια είναι η πιο ελκυστική προσφορά που πρέπει να δώσει στον καθέναν, έτσι ώστε να κάνει κράτηση.

Οπότε, η Μαρία και John θα δουν διαφορετικές προσφορές στο ίδιο ξενοδοχείο και η κάθε προσφορά θα έχει σχεδιαστεί από εμάς έτσι ώστε να ταιριάζει απόλυτα με το προφίλ του κάθε ταξιδιώτη, με αποτέλεσμα το ξενοδοχείο να αυξάνει τις κρατήσεις που δέχεται από το website του.

EMEAgr: Πώς διαμορφώνεται η αγορά των διαδικτυακών κρατήσεων στην Ελλάδα και πώς συγκρίνεται με τις αντίστοιχες του εξωτερικού;
Α. Λαοπόδης: Οι διαδικτυακές κρατήσεις ανεβαίνουν κάθε χρόνο στα ελληνικά ξενοδοχεία, ενόσω παράλληλα μειώνονται οι κρατήσεις από ταξιδιωτικά γραφεία, tour operators, το τηλέφωνο και άλλες πηγές. Αυτό αναφέρεται καθημερινά σε διάφορες πηγές και δεν είναι κάτι που συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα.

Οι Έλληνες ξενοδόχοι, βέβαια, είναι ακόμα πολύ πίσω σε σχέση με άλλες τουριστικές χώρες, όπως η Γαλλία και η Ισπανία, σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλά περιθώρια κέρδους σε κάθε κράτηση που δέχονται.

EMEAgr: Ποιο είναι το μετρήσιμο όφελος για μία ξενοδοχειακή μονάδα της χρήσης της τεχνολογίας της offerial; Έχετε ξεκινήσει συνεργασίες με τέτοιες μονάδες;
Α. Λαοπόδης: Το μετρήσιμο όφελος είναι η αύξηση του αριθμού κρατήσεων που δέχεται απευθείας το ξενοδοχείο, μέσω του website και της μηχανής κρατήσεων του. Αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία, καθώς οι απευθείας κρατήσεις έχουν το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους για τα ξενοδοχεία.

Πχ. για κάθε κράτηση που έρχεται από κάποιον ενδιάμεσο, όπως η Booking.com, το ξενοδοχείο χάνει 20-25% σε προμήθειες, ενώ για κάθε κράτηση που έρχεται απευθείας, το κόστος μπορεί να είναι από 1% μέχρι 5%.

Άρα το ξενοδοχείο έχει τουλάχιστον από +15% μέχρι πάνω από +20% αύξηση, σε κάθε κράτηση με την offerial. Αν ταυτόχρονα σκεφτούμε ότι μόνο 0,02% των επισκεπτών κάνει κράτηση στη μηχανή κρατήσεων του κάθε ξενοδοχείου και αυτό ισχύει για τα περισσότερα ξενοδοχεία, γίνεται φανερό το περιθώριο κέρδους που μπορεί να έχει ο ξενοδόχος.

EMEAgr: Πότε ξεκίνησες την offerial και τι σε οδήγησε να εκκινήσεις μία δική σου επιχειρηματική δραστηριότητα;
Α. Λαοπόδης: Από τα 23 μου μέχρι σήμερα – είμαι 30 – έχω ιδρύσει δύο αποτυχημένες εταιρίες παροχής υπηρεσιών και προϊόντων σε ξενοδοχεία. Σκέφτηκα, λοιπόν, ότι, με τόση εμπειρία, πρέπει να δοκιμάσω και για τρίτη φορά, δεν γίνεται να σταματήσω εδώ.

Το τελευταίο μου project πριν ξεκινήσω, λοιπόν, ήταν να φτιάξω τις προσφορές για ένα μικρό ξενοδοχείο και να βρω πώς και σε ποιους θα τις πουλήσουμε. Εκεί συνειδητοποίησα ότι, αν αυτό μπορούσε να γίνει αυτοματοποιημένα, θα άλλαζε διεθνώς τα δεδομένα των κρατήσεων ξενοδοχείων, και αποφάσισα να ξεκινήσω.

Αυτή τη φορά, όμως, είπα να το κάνω σωστά, δηλαδή, να κερδίσω την εμπιστοσύνη των κατάλληλων ανθρώπων για να φτιάξουμε μαζί την πιο δυνατή ομάδα που μπορούμε, καθώς άργησα μεν, αλλά πλέον το έμαθα, ότι μόνος σου δεν πας πουθενά. Η ομάδα είναι τα πάντα.

Οπότε, όσο προχωρούσα την ιδέα αυτή, τον Ιούλιο του 2012 γνώρισα την Αγγελική Παπαγιαννοπούλου σε ένα event στο Colab, όπου ξεκινήσαμε να συζητάμε για το πώς θα υλοποιούσαμε την ιδέα και αποφασίσαμε να προχωρήσουμε μαζί. Η Αγγελική, έχοντας 10 χρόνια εμπειρία σε διεθνή projects τεχνητής νοημοσύνης, είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να στήσουμε μαζί αυτή την startup, με σκοπό να φτάσει όσο μακριά θέλουμε να την φτάσουμε. Αξίζει δε να αναφέρω ότι η Αγγελική άφησε μία πρόταση από το Stanford για να ξεκινήσουμε αυτή την startup.

Στην πορεία γνωρίσαμε τον Κωνσταντίνο Παπαδημητρίου, ο οποίος μοιράστηκε το κοινό μας όνειρο και αποφάσισε να μπει στην ομάδα με σκοπό να αναλάβει όλο το κομμάτι του web development, έχοντας και αυτός με την σειρά τους πάνω από 10 χρόνια εμπειρία στην ανάπτυξη web εφαρμογών.

EMEAgr: Ποια είναι τα επόμενα πλέον σχέδια της offerial μετά την ένταξή της στο IQbility και τη χρηματοδότηση από το PJ Tech Catalyst που τη συνοδεύει;
Α. Λαοπόδης: Οι 60.000 ευρώ επένδυσης που πήραμε από το PJ θα μας καλύψουν για κάποιους μήνες, με σκοπό, μέσα στον Οκτώβριο να βγούμε live σε κάποια ξενοδοχεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, για να γίνει το proof of concept του προϊόντος μας.

Από εκεί και πέρα θα πάμε για τη δεύτερη επένδυση, το seed funding, με σκοπό να μεγαλώσουμε την ομάδα μας και να επεκτείνουμε το product και το business μας διεθνώς.

EMEAgr: Αυτή την στιγμή βλέπουμε πολλές ελληνικές τεχνολογικές startup εταιρείες να δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού. Με ποιον τρόπο μπορεί η τεχνολογία να αλλάξει μία τουριστική εμπειρία εν γένει και εν προκειμένω να βελτιώσει τον ελληνικό τουρισμό ως κύριο εξαγωγικό προϊόν της χώρας;
Α. Λαοπόδης: Εμείς, λόγω της φύσης του προϊόντος μας, απευθυνόμαστε στη διεθνή αγορά και δεν έχουμε μόνο στόχο την ελληνική. Αυτό δε σημαίνει ότι θα δείξουμε λιγότερο ενδιαφέρον για τα ελληνικά ξενοδοχεία, το αντίθετο.

Ωστόσο, η βελτίωση του ελληνικού τουρισμού είναι συνάρτηση της ικανότητας των Ελλήνων επιχειρηματιών του τουρισμού να αλλάζουν και να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα, να εφαρμόζουν καινοτομίες κλπ. Όσο αυτή η ικανότητα παραμένει περιορισμένη και δεν αλλάζει, δεν πρόκειται να υπάρξουν μεγάλες αλλαγές δυστυχώς. Δεν λείπουν οι τεχνολογίες και η καινοτομία, λείπει η διάθεση και η ικανότητα για να εφαρμοστούν και να λειτουργήσουν.

Ελπίζουμε εμείς και οι υπόλοιπες  τεχνολογικές startup να συμβάλλουμε δραστικά στη βελτίωση της βασικής πηγής πλούτου της χώρας μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ