Το Juengo στην κορυφαία startup έκθεση του Σαν Φρανσίσκο

του Δημητρίου ΠΟΓΚΑ

Σε μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις για συμμετέχουσες startup εταιρείες από όλον τον κόσμο θα συμμετάσχει και η Juengo, η ελληνική νεοφυής εταιρεία που γνωρίστηκε με το ελληνικό κοινό σε πρόσφατη ανοιχτή εκδήλωση στο συνεργατικό χώρο 123P. Συγκεκριμένα, η Juengo θα συμμετέχει με δικό της περίπτερο στην έκθεση Startup Fair, η οποία φιλοξενεί startups από όλο τον κόσμο και η οποία διοργανώνεται στις 30 Μαΐου στο πλαίσιο του συνεδρίου Startup Conference 2013 στο Redwood City του Σαν Φρανσίσκο.

Tο Juengo αποτελεί μία online υπηρεσία με την οποία οι χρήστες της κερδίζουν πόντους (οι οποίοι ονομάζονται juengos) και τα ανταλάζουν με προϊόντα και υπηρεσίες. Στο  Juengo υπάρχουν 3 “οντότητες”: οι χρήστες (οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει χρήστης απλά και δωρεάν), οι επιχειρήσεις που παρέχουν τα προϊόντα τους και τις υπηρεσίες τους έναντι juengos, και οι κοινότητες. Οι κοινότητες, είναι οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο, εταιρεία, ομάδα, οργάνωση κλπ. που διαθέτει πρόσβαση σε μια ομάδα ανθρώπων. Οι κοινότητες είναι αυτές που αγοράζουν από την υπηρεσία τα juengos (με κόστος 0,30 ευρώ ανά juengo) και μπορούν με αυτά να επιβραβεύσουν τους δικούς τους χρήστες, φιλάθλους, μέλη, κλπ.

Το Juengo είναι ένα πολύπλευρο σύστημα επιβράβευσης. Η επιβράβευση των χρηστών μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά με πολλούς τρόπους (για παράδειγμα για κάθε like στην σελίδα της κοινότητας στο Facebook, για κάθε εγγραφή σε newsletter της κοινότητας, κλπ.) ή και στον πραγματικό κόσμο (για παράδειγμα, μια κοινότητα μπορεί να επιβραβεύσει τους χρήστες-μέλη της για την συμμετοχή τους σε ένα event: μέσω της mobile εφαρμογής του Juengo, οι χρήστες-μέλη κερδίζουν juengos αυτόματα με την διαδικασία check-in στο σημείο του event). Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στον τρόπο επιβράβευσης καθώς κάθε κοινότητα μπορεί να επιλέγει μόνη της το πώς και το πόσα juengos κερδίζει κάθε χρήστης-μέλος της. Φανταστείτε λοιπόν το Juengo ως ένα CPA (cost per acquisition) τύπου δίκτυο, όπως για παράδειγμα το Tapjoy ή το PocketChange, το οποίο όμως δεν περιορίζεται στον κόσμο των mobile εφαρμογών“, εξηγεί στο EMEAgr ο Χρήστος Λεωνίδου, συνιδρυτής του Juengo.

Για τους χρήστες, το Juengo λειτουργεί ως ένα ηλεκτρονικό πολυκατάστημα (το Juengo Market) από το οποίο μπορούν να επιλέξουν τι θέλουν να αγοράσουν με τα juengos που κερδίζουν από τις διάφορες κοινότητες. Ο κάθε χρήστης μπορεί να αλληλεπιδρά με όποιες και όσες κοινότητες θέλει, να μαζεύει juengos στο ηλεκτρονικό “πορτοφόλι” του και όποτε το επιλέγει, να ανταλλάζει τα juengos με προϊόντα και υπηρεσίες, με αξία ανταλλαγής 0,50 ευρώ ανά juengo από το Juengo Market.

Για τις επιχειρήσεις που παρέχουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο Juengo Market, είναι ένας ανέξοδος τρόπος προβολής τους. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν το δικό τους προφίλ στο Juengo, επιλέγουν μόνες τους τα προϊόντα/υπηρεσίες που θέλουν να “ανεβάσουν” στο Juengo Market. Για τις επιχειρήσεις αυτές το Juengo μοιάζει με μια υπηρεσία προσφορών (πχ. Groupon), αλλά σε αντίθεση με αυτές το Juengo δεν έχει κανένα κόστος.

Δύο σημεία κριτικής κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στο 123P ήταν ότι το όφελος χρήσης των juengos ίσως δεν είναι τόσο ξεκάθαρο στους χρήστες του (τις εταιρείες που ανεβάζουν τις προσφορές και τους χρήστες που ανταλλάσσουν τα Juengos) και ότι το μοντέλο προσφορών μέσω coupons (μία εναλλακτική του οποίου μπορεί να θεωρηθεί το Juengo) έχει “πεθάνει”.

Αυτό είναι ένα σημείο το οποίο το γνωρίζουμε και θέλουμε σιγά σιγά να φτιάξουμε. Στην αρχική ιδέα του Juengo, υπήρχε ξεκάθαρα η έννοια των “juengos-only” προσφορών, δηλαδή χωρίς να είναι εκπτωτικά κουπόνια. Λόγω του γεγονότος, όμως, πως το Juengo είναι μια πρωτοποριακή υπηρεσία στην οποία οι επιχειρήσεις δεν θα μπορούσαν να είναι εξικοιωμένες, αλλά και λόγω της οικονομικής δυσχέριας που υπάρχει σε πολλές επιχειρήσεις, η δυνατότητα παροχής προσφορών μόνο έναντι juengo φάνταζε ως εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα. Για να εμπλουτίσουμε λοιπόν το Juengo Market, να δοκιμάσουν το μοντέλο του Juengo οι επιχειρήσεις, αλλά και για να μελετήσουμε κι εμείς την συμπεριφορά των αγορών αυτών, έπρεπε να επιτρέψουμε την δυνατότητα παροχής προσφορών μέσω κουπονιών. Όσο οι επιχειρήσεις μαθαίνουν το Juengo και αντιλαμβάνονται την αποτελεσματικότητα του, τόσο καλύτερες γίνονται σταδιακά οι προσφορές. Άλλωστε βρισκόμαστε σε διάφορες συζητήσεις με μεγάλες αλυσίδες επιχειρήσεων για την ενίσχυση του Market με περισσότερες και καλύτερες προσφορές“, τονίζει ο Χρήστος Λεωνίδου.

Όσον αφορά στη βασική ιδέα πίσω από το Juengo, αυτή, όπως εξιστορεί στο EMEAgr ο Χρήστος Λεωνίδου, προέκυψε “πριν από κάποια χρόνια, όταν με κάποιο φίλο που είχαμε παει για καφέ ψάχναμε με ποιο τρόπο θα μπορούσε κάποιος να κερδίζει κάτι για απλά καθημερινά πράγματα, το οποίο κάτι θα μπορούσε να το ανταλάξει με προϊόντα όπως ένα καφέ αλλά και μια ευρύτερη γκάμα προϊόντων. Να επιλέγει ο ίδιος δηλαδή πως θέλει να εκμεταλευτεί την επιβράβευση του. Η τελική του μορφή προέκυψε φυσικά μετά από αρκετά brainstormings με την υπόλοιπη ομάδα, όπου προσθέθηκαν αρκετά νέα χαρακτηριστικά και δυνατότητες που έκαναν το Juengo μια πραγματική υπηρεσία σκεπασμένη κάτω από ένα πέπλο διαδραστικότητας που μοιάζει αρκετές φορές με παιχνίδι. Το όνομα Juengo είναι μια παράφραση της ισπανικής λέξης juego που σημαίνει παιχνίδι. Το n προσθέθηκε για να γίνει πιο εύηχο“, εξιστορεί ο Χρήστος Λεωνίδου.

Για τους ανθρώπους του Juengo η δραστηριότητα ως startup εταιρεία ξεκίνησε αρκετά πριν από την ανάπτυξη του ίδιου του Juengo. “Τον Σεπτέβριο του 2011, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ομάδα για να δραστηριοποιηθεί στον χώρο των mobile και web εφαρμογών, την Quinto Stdio. Ξεκινήσαμε την παραγωγή ανάπτυξης διάφορων ιδεών μας και δημοσιεύσαμε διάφορες εφαρμογές και παιχνίδια στο Google Play και Apple Store αντίστοιχα. Μια από τις εφαρμογές μας, το Jeebboo, κέρδισε το ενδιαφέρον ξένων επενδυτικών “αγγέλων” από το Ισραήλ και την Αγγλία με τους οποίους αναπτύξαμε μια σχέση συνεργασίας. Στη συνέχεια, τον Απρίλιο του 2012 προτείναμε την ιδέα για το Juengo και ξεκινήσαμε να δουλεύουμε με αυτό. Από τον Αύγουστο του 2012 μέχρι τον Νοέμβριο λειτουργούσε σε private beta. Μέσω αυτής της διαδικασίας δημιουργήσαμε αρκετές συνεργασίες με επιχειρήσεις και κοινότητες, ώστε να μπορούμε πλέον να βρισκόμαστε σε open beta μορφή. Μια σημαντική μας συνεργασία είναι και αυτή με το MTV το οποίο στήριξε από την αρχή το Juengo“, αναφέρει ο συνιδρυτής της εταιρείας Χρήστος Λεωνίδου.

Εκτός από τη συνεργασία με το MTV Greece, το Juengo μέχρι στιγμής έχει συνάψει συνεργασίες με σημαντικές εταιρείες στο χώρο της διασκέδασης όπως οι Allou! Fan Park, τα Ster Cinemas και η Splendour Resort, ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε και η συνεργασία της Juengo με την Bakers Digital Communication, η οποία ανέλαβε την digital στρατηγική και επικοινωνία του Juengo.

Αυτή την στιγμή το Juengo βρίσκεται σε φάση προώθησης στο open beta αλλά και ανάπτυξης νέων χαρακτηριστικών. Η εταιρεία έχει ήδη δημοσιεύσει την νέα ανανεωμένη mobile εφαρμογή στο Google Play και σύντομα αναμένεται η ίδια έκδοση στο Apple Store.

Επίσης, έχει αναπτυχθεί μια νέα ιδέα υπό τον γενικό τίτλο “Facebook Cover Games“, μία σειρά δηλαδή από HTML5 παιχνίδια τα οποία θα είναι συνδεδεμένα με τα διάφορα θεματικά covers της σελίδας του Juengo στο Facebook. Η αρχή έχει γίνει με το “Piggy Revenge“, όπου ένα ιπτάμενο γουρούνι-κουμπαράς προσπαθεί να μαζέψει όσα περισσότερα κέρματα μπορεί σε δύο λεπτά. Το παιχνίδι έχει μεγάλη απήχηση από τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας του και σύντομα θα δημοσιευθεί και το δεύτερο παιχνίδι της σειράς. Ετσι θα δημιουργηθεί ένα τουρνουά παιχνιδιών όπου οι τρεις πρώτοι σε κατάταξη χρήστες που λαμβάνουν μέρος σε κάθε παιχνίδι θα έχουν την δυνατότητα να κερδίσουν πραγματικά juengos για να τα εξαργυρώσουν στις προσφορές που κατατίθενται στην πλατφόρμα του Juengo Market.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ