Future Scope Competition: “Καλλιεργώντας” ένα νέο μοντέλο σύνδεσης των startups με τον εταιρικό “κόσμο”

του Δημητρίου ΠΟΓΚΑ

Με στόχο να καλύψει δύο μεγάλα κενά στον τρόπο με τον οποίο γίνεται μέχρι σήμερα στην Ελλάδα η “εκκόλαψη” ή η “επιτάχυνση” startup εταιρειών, αυτό της απουσίας σύνδεσης των startups με τον “κόσμο” των μεγάλων εταιρειών και αυτό της απουσίας μίας εκπαιδευτικής διαδικασίας για τη μετατροπή μίας ιδέας σε μία επιχείρηση με ανεπτυγμένη εταιρική κουλτούρα, “τρέχει” ήδη ο διαγωνισμός “Future Scope” που διοργανώνει η εταιρεία συμβουλευτικής και επικοινωνίας Incubo Strategies, σε συνεργασία με τον οργανισμό 180o.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε ιδέες που αφορούν σε τέσσερεις τομείς που έχουν αναγνωρισθεί ως “πυλώνες” μελλοντικών επενδύσεων και ανάπτυξης τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και για την Ελλάδα ειδικά: την ενέργεια, τον τουρισμό, την υγεία και την τεχνολογία, με τον τελευταίο τομέα να αποτελεί μία πτυχή που “διατρέχει” και τους υπόλοιπους τρεις.

Στόχος, σύμφωνα με τους διοργανωτές, δεν είναι η δημιουργία ενός ακόμη συνεργατικού χώρου ή η ανάληψη μίας startup με την “κλασσική” έννοια της “εκκόλαψης” ή της “επιτάχυνσης”, αλλά να “καλλιεργηθεί” ένα νέο μοντέλο που θα “γεφυρώσει” το χάσμα μεταξύ των ελληνικών startups και του εταιρικού τομέα, φέρνοντας τις νεοφυείς επιχειρήσεις κοντά στους ανθρώπους και τις εταιρείες που ηγούνται στους αντίστοιχους τομείς που δραστηριοποιούνται.

Προς αυτή την κατεύθυνση έχει ήδη επισημοποιηθεί η υποστήριξη στο διαγωνισμό από εταιρείες όπως οι Dolphin Capital Partners, Hellenic Seaplanes, Globitel, Element Power και Energy Partners Hellas, ενώ αναμένεται να ανακοινωθούν και άλλες.

Στελέχη των εταιρειών θα συμμετάσχουν – μεταξύ άλλων, στους οποίους θα συμπεριλαμβάνονται και εκπρόσωποι επενδυτικών ταμείων – στο advisory board του διαγωνισμού, το οποίο θα επιλέξει τις τελικές υποψήφιες ιδέες, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όλες τις επιχειρηματικές ιδέες που θα κατατεθούν να βρουν έκθεση σε ένα υψηλόβαθμο εταιρικό “κοινό” και να λάβουν ανάδραση για την πρότασή τους.

Φιλοδοξία των διοργανωτών είναι ο διαγωνισμός, εκτός από το να διευκολύνει την επικοινωνία των startups με την εταιρική “κοινότητα” εξασφαλίζοντας την καθοδήγηση ή ακόμα και την φιλοξενία τους, να προσφέρει και στις ίδιες τις εταιρείες απευθείας πρόσβαση σε ιδέες, ανθρώπους και επιχειρήσεις οι οποίες ανταποκρίνονται στον κύκλο δραστηριότητάς τους και τις οποίες θα μπορούσαν να υποστηρίξουν, χρηματοδοτήσουν ή ακόμη και να ενσωματώσουν

Η φόρμα κατάθεσης των ιδεών θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου. Σημαντικό είναι ότι για την κατάθεση της ιδέας δεν είναι προαπαιτούμενο η συγγραφή ενός επιχειρηματικού πλάνου γύρω από αυτήν, αλλά η σφαιρική περιγραφή της, ώστε να μπορεί να αναγνωρισθεί από έναν πιθανό εταιρικό συνεργάτη αν μπορεί να ευθυγραμμισθεί με αυτήν.

Στις 7 Οκτωβρίου θα ανακοινωθούν οι πέντε φιναλίστ κάθε μίας από τις τέσσερεις κατηγορίες, μετά από επιλογή του advisory board του διαγωνισμού, οι οποίοι θα λάβουν την εκπαιδευτική καθοδήγηση των 180ο προκειμένου να συμμετάσχουν στο διήμερο παρουσιάσεων των ιδεών στις 2 και 3 Νοεμβρίου μπροστά σε ένα επιλεγμένο πάνελ κριτών, οι οποίοι θα ανακοινώσουν τον νικητή κάθε κατηγορίας. Τα έπαθλα αναμένεται να συγκεκριμενοποιηθούν στις επόμενες ημέρες, ωστόσο θα περιλαμβάνουν χρηματοδότηση και περαιτέρω συμβουλευτική καθοδήγηση.

Ένα σημαντικό στοιχείο που διαφοροποιεί το διαγωνισμό από τους προηγούμενους που έχουν απευθυνθεί σε ελληνικές startups είναι το κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο οποίο θα έχουν πρόσβαση οι 20 φιναλίστ και το οποίο θα παράσχουν οι 180ο, ένα νέο project υποστήριξης οργανισμών για την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών που ικανοποιούν τις ανάγκες των χρηστών και προσφέρουν λύσεις σε σημαντικές κοινωνικές προκλήσεις.

180moires_logo_454180Με βασικές αρχές τη συν-δημιουργία και τον συν-σχεδιασμό του τρόπου με τον οποίο μία ιδέα μπορεί να μετεξελιχθεί σε μία εταιρεία που μακροπρόθεσμα μπορεί να έχει κοινωνικό αντίκτυπο, η προετοιμασία από τις 180ο στους 20 φιναλίστ δεν θα αφορά μόνο στην τελική παρουσίαση ενώπιον της κριτικής επιτροπής, αλλά και για την είσοδο της ιδέας στην ίδια την αγορά.

Η εκπαίδευση θα αφορά σε: σχεδιασμό έρευνας (ταυτοποίηση αναγκών και ευκαιριών, μετατροπή της έρευνας σε ιδέες), εσωτερικές διαδικασίες (συμβουλευτική καθοδήγηση, team building, δημιουργία εταιρικής κουλτούρας), επιχειρηματική ανάπτυξη (στρατηγική, παρουσίαση σε επενδυτές), κατασκευή πρωτοτύπου (έλεγχος αγοράς, μείωση κόστους με εναλλακτικές επιλογές), εμπειρία χρήστη (εργαλεία και μεθοδολογία για “καθαρό” UX).

Οι 180ο δημιουργήθηκαν το 2013 από μία ομάδα πέντε νέων επαγγελματιών (Νάσο Κουρούπη, Κωνσταντίνα Τσοέρερ, Τόνια Ηλιάσκου, Neda Tozija, Άντρεα Σολομωνίδη) με κατά συρροή startup εμπειρία σε διάφορες χώρες, με σκοπό να προσφέρει στην startup κοινότητα που αναπτύσσεται ραγδαία στην Ελλάδα, ανταποδίδοντας τη βοήθεια που έλαβαν και οι ίδιοι στα πρώτα τους εγχειρήματα.

Στόχος είναι εν τέλει το λανσάρισμα ως εταιρείας μέσα στο 2014 η οποία θα προσφέρει υπηρεσίες σχεδιασμού έρευνας, στρατηγικής, διαδικασιών και εμπειριών χρήστη σε ιδέες που φιλοδοξούν να επιφέρουν μία κοινωνική αλλαγή. Αυτή την στιγμή, εκτός από το διαγωνισμό “Future Scope”, οι 180ο “τρέχουν” ήδη ένα παράλληλο σύστημα υγείας για ανασφάλιστους ανθρώπους που είναι αποκλεισμένοι από το ΕΣΥ και προετοιμάζεται ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε Ελλάδα και Κύπρο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ