Effective Personal Branding

της Βίκυ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ *

“ME MYSELF AND I”
Το όνομα μας είναι η ταυτότητα μας, το οποίο και μας ακολουθεί μια ζωή. Στην πορεία η ταυτότητα μας μεταβάλλεται από τα σχολικά μας ακόμη χρόνια και με όλες τις εμπειρίες και την γνώση που συσσωρεύουμε στα χρόνια της ζωής μας. Οι όποιες αποφάσεις μας για την διαμόρφωση της, αρχικά γίνετε χωρίς σκέψη, ωστόσο η στρατηγική διαχείριση της ταυτότητας μας αποκτά όλο και περισσότερη σημασία, τόσο στην προσωπική, όσο και στην επαγγελματική μας ζωή και σε σχέση με τα περιβάλλοντα που κινούμαστε.

Τι είναι Personal Branding
H διαμόρφωση της προσωπικής μας ταυτότητας και η σωστή τοποθέτηση μας μέσα στο περιβάλλον που βιώνουμε.

Αρχικά αναγνωρίζω τα στοιχεία που με χαρακτηρίζουν ως επαγγελματία και κατόπιν διαμορφώνω το επαγγελματικό μου προφίλ. Η αναγνώριση των ανταγωνιστικών μου πλεονεκτημάτων και των περιορισμών μου στην αγορά εργασίας είναι καθοριστική.

Πως μας βλέπουν οι άλλοι;
Αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι το τι προβάλλουμε εμείς στην πορεία του χρόνου προς το εξωτερικό περιβάλλον.

Με δεδομένο τις γρήγορες αλλαγές του κοινωνικό οικονομικού περιβάλλοντος, βλέπουμε ότι η προσωπική μας εικόνα γίνετε όλο και πιο σημαντική για την καριέρα μας η τις αποφάσεις που καλούμαστε να πάρουμε για την διαμόρφωση της.

Το πώς επιλέγουμε να διαμορφώσουμε το προσωπικό μας Brand δεν έχει διαφορά με το πώς διαμορφώνουν τις στρατηγικές marketing και οι εταιρείες  τα δικά τους brands.

Brand personality= YOUR personality
Για την επιτυχημένη διαμόρφωση του προσωπικού σας Brand Personality σημαντικοί παράγοντες είναι οι παρακάτω:
– Προσδιόρισε τα Επαγγελματικά Χαρακτηριστικά που υποδηλώνουν τις ιδιότητες σας.
Διαχώρισε την επαγγελματική σου ταυτότητα σε σχέση θέση που έχεις την δεδομένη χρονική περίοδο.

Είστε στελέχη σε μια επιχείρηση, επιχειρηματίες ή ελεύθεροι επαγγελματίες, δεν έχει κάποια σημασία διότι ο επαγγελματισμός μας και το Brand μας ακολουθεί άσχετα σε ποια θέση βρισκόμαστε την δεδομένη περίοδο. Είστε Άνεργος, δεν σημαίνει ότι έχετε χάσει το επαγγελματικό σας προφίλ και τις ιδιότητες σας, άρα απλά επικοινωνήστε το Brand σας πιο δυναμικά.

1. Επικοινώνησε τα προσωπικά σου στοιχειά όπως την ηλικία, κοινωνικό οικονομικά στοιχεία, emotional χαρακτηριστικά για να αναδείξεις την διαφορετικότητα σου.
– Αυτά συνδέονται με την εικόνα που θέλουμε να προβάλλουμε στο κοινό στόχο συνεργάτες, επίδοξους συνέταιρους, πελάτες, νέους εργοδότες, κοινωνικούς εταίρους, κοινωνικές ομάδες κ.λπ.

2. Πως επικοινωνείτε  το brand σας;
– Υπάρχουν σύγχρονοι τρόποι όπως χρήση κοινωνικών μέσων, διαδίκτυο κ.λπ.
– Είστε αρκετά εξωστρεφείς εάν αυτό απαιτεί η δουλειά σας;
– Είστε σωστά και αποτελεσματικά δικτυωμένοι ;

Mε βάση το Brand Personality μπορείτε να βαδίσετε πιο συνειδητοποιημένα και στρατηγικά για τις επαγγελματικές σου αποφάσεις.

Στην περίπτωση μας το κοινό στόχος δεν είναι ο καταναλωτής που θα αγοράσει το Brand που θεωρεί ότι του ικανοποιεί τις ανάγκες του αλλά ο νέος Εργοδότης εταιρεία, συνέταιρος, συνεργάτης η ομάδα. Όλοι αυτοί επίσης θέλουν να καταλάβουν την Αξία σας το Brand Equity και έτσι θα σα δοθούν οι ευκαιρίες να πάτε στο επόμενο βήμα

A brand new ME
Ένα brand για να διαμορφωθεί χρειάζεται ακριβώς την ίδια αντιμετώπιση ως ένα brand corporate- product brand.
Επιλογή στόχου.
Διαμόρφωση στρατηγικής.
Ανάπτυξη Action Plan.

Όλα τα παραπάνω πρέπει να γίνουν για Εμάς και όχι μόνο για την επιχείρηση μας η για ένα προϊόν η ένα business που διαχειριζόμαστε

Όλοι οι Marketing Strategists, Managers διαμορφώνουν ένα Marketing Plan και το όποιο ανανεώνεται και κάθε χρόνο και διαμορφώνεται με βάση τις αλλαγές της αγοράς η άλλων εξωγενών η εσωτερικών ενδοεταιρικών παραγόντων. Ακριβώς η ίδια λογική πρέπει να αντιμετωπίσουμε και το προσωπικό μας Brand

Brand Positioning on Yourself
Πώς να διαμορφώσω το δικό μου Professional Brand;
– Δείτε από απόσταση εσάς και τις δεξιότητες καθώς επίσης και την επαγγελματική σας πορεία.
– Είναι πολύ  σημαντικό να κάνουμε στοχευμένο και στρατηγικό Marketing της ταυτότητας μας το οποίο αναδεικνύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα μας και προσδιορίζει την θέση μας στον επιχειρηματικό κόσμο.

Interested In Me _ “Ψηφιακό Αποτύπωμα”
Κάθε ενέργεια μας στην καθημερινή μας ζωή καθορίζει και την πορεία της Ζωής μας έτσι και η κάθε κίνηση μας στο διαδίκτυο μας καθορίζει μιας και αποτελεί το “ψηφιακό μας αποτύπωμα”, που μας ακολουθεί για πάντα.
Μηχανές αναζήτησης: Google, Bing, Yahoo.
Browsers: Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, Safari.
Λογισμικά smart phones, tablets: Όπου αποθηκεύουν τα data και στην “μαμά” εταιρεία.

Οφείλουμε να είμαστε ευαισθητοποιημένοι για το πώς χρησιμοποιούμε το όνομα μας και τα στοιχεία που μας αφορούν μιας και αυτά μας ακολουθούν μια ζωή και μπορούν να αποβούν μοιραία σε κάποια δεδομένη χρονική στιγμή.

Πολύ προσοχή  στο πως επικοινωνούμε στα Social Media, Facebook, Twitter κ.λπ. και τι στοιχεία της προσωπικής μας ζωής αναρτούμε.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το “ψηφιακό μας αποτύπωμα” αποκτά όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα με την πάροδο του χρόνου και υπολογίζεται ότι θα είναι πιο σημαντικό και από το βιογραφικό μας. Η μνήμη του “ψηφιακού αποτυπώματος” πλέον είναι μεγαλύτερη και από τον ίδιο μας τον εαυτό.

Ταξιδέψτε το Brand σας  παγκόσμια με διαβατήριο το Linked in
Πως μπορώ να αξιοποιήσω το Linked In για να Αξιοποιήσω το Brand μου;
– Η πλατφόρμα του Linked In έχει αποδειχτεί ότι είναι πολύ επιτυχημένη, τα νούμερα μιλούν από μόνα τους, 455 εκατομμύρια προφίλ χρηστών είναι επισκέψιμα σε καθημερινή βάση. Το δικό σας είναι μέσα σε αυτά;

– Αξιοποιήστε αυτό το μοναδικό εργαλείο γιατί μπορεί να γίνει: 
> “Διαβατήριο” για νέες επαγγελματικές ευκαιρίες.
> Ανάπτυξη συνεργασιών.
> Networking.
> Οδηγός εξεύρεσης νέων θέσεων εργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Αποτυπώστε το επαγγελματικό σας “πορτρέτο” με αποτελεσματικό τρόπο και μπείτε και εσείς στο παιχνίδι.

Διαμορφώστε το προφίλ σας σε ανταγωνιστικό Brand και δικτυωθείτε με τον αέρα μιας διεθνούς “μάρκας” όπου δεν έχει σκοπό να μείνει απλά στο “ράφι”.

Ένα τέτοιο “εργαλείο” έχει το πλεονέκτημα ότι σας δίνει και δυνατότητες όπως της επικοινωνία των συστάσεων “endorsements” και βέβαια την προώθηση του συνολικού προφίλ σας, προβολή ενδιαφερόντων και περιγραφή σας με ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Ακολουθήστε 5 απλά Βήματα
Φωτογραφία
Θα πρέπει να δώσουμε πολύ προσοχή στην επιλογή της φωτογραφίας διότι αυτή δίνει την πολύ βασική πρώτη εντύπωση. Μην αποφασίζετε γρήγορα και τυχαία ποια φωτογραφία θα βάλετε διότι έχει ιδιότητες που είναι πολύ σημαντικές για να επιλέξει κάποιος και  να ενδιαφερθεί για το δικό σας προφίλ- brand.

Εσείς θα δίνατε σημασία σε ένα προϊόν το οποίο δεν έχει δημιουργικό και ενδιαφέρον packaging;
Οι Marketers δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στην εμφάνιση, στο Design, στο Packaging διότι είναι τεραστίας σημασίας για την τελική επιλογή του καταναλωτή να είναι και Eye Catching.

Με βάση έρευνες του Linked In η σωστή επιλογή φωτογραφίας κάνει το προφίλ σας να έχει 7 φορές περισσότερες πιθανότητες να διαβαστεί από τα υπόλοιπα.

Endorsements
2 billion endorsements γίνονται καθημερινά. Μήπως πρέπει και εσείς να συμμετέχετε ενεργά από τη στιγμή που θα επικοινωνήσετε  τα δυνατά σας σημεία και το δίκτυο σας θα συμφωνήσει και θα συναινέσει στην τέλεια ενδυνάμωση του brand σας.

Summary
Μια σύντομη μέχρι 40 λέξεις περίληψη – περιγραφή του προφίλ μας  βοηθά στο market penetration δηλαδή στο δίκτυο – κοινό στόχο που στοχεύουμε.

Επαγγελματική εμπειρία
Εκεί πλέον δίνονται πολλές δυνατότητες με links, multimedia presentations και απλές περιγραφές να πείτε στον κόσμο ποιοι είστε.

Δημιουργήστε και επικοινωνήστε το προσωπικό σας Eye Catching Portfolio.

Εθελοντική Εργασία και άλλα Ενδιαφέροντα
Οι Headhunters έχουν δει ότι λαβαίνουν σοβαρά υπόψη και  με την ίδια βαρύτητα την εθελοντική Δράση και  κοινωνική ευαισθησία ενός ατόμου σε σχέση με κάποιον που δεν έχει επιδείξει τέτοια δραστηριότητα. Πάντα οι επαγγελματίες που ενδιαφέρονται και για το κοινωνικό σύνολο εκτιμώνται και ενδυναμώνουν το προφίλ τους

Εσείς χρειάζεστε περισσότερους λόγους για να έχετε ένα σωστό προφίλ στο Linked In το οποίο ενδυναμώνει το Brand σας, είναι δωρεάν  και σας ανοίγει ακόμη ένα παράθυρο στον κόσμο;

Brand Ambassadors
Είναι πολύ βασικό να επικοινωνείτε στα επαγγελματικά  Social media όπως και στο βιογραφικό σας την γνώμη τρίτων για την επαγγελτική σας δράση και συνεργασία. Έτσι δημιουργείτε Brand Ambassadors για να διαδώσουν την αξία σας και αυτό δρα αθροιστικά στη διάδοση του προφίλ σας.

The Brand ME
IQ+EQ+RQ=ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΡΙΕΡΑΣ ΜΑΣ
Ο κάθε άνθρωπος γεννιέται με το προσωπικό του IQ ενώ βελτιώνει το EQ- συναισθηματική του νοημοσύνη.

Χρησιμοποιώντας σωστά τις EQ δεξιότητες  του επιτρέπει στους επαγγελματίες να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους να παρακινούν τους γύρω τους και να αναπτύσσουν καλύτερες σχέσεις με τους πελάτες τους.

Υπάρχει και μια άλλη συνιστώσα το RQ δείκτης φήμης, ο οποίος επιτρέπει να ξεχωρίζει κάποιος στο εργασιακό του περιβάλλον και να αξιοποιεί τα δυνατά του σημεία.

Προσωπικότητα
Όλα τα παραπάνω είναι  πολύ σημαντικά αλλά πρέπει να αναδείξουμε την σημασία της προσωπικότητας όπου παίζει και τον καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση του Brand μας.

Η ευγένεια, το χαμόγελο, η ηθική, η συνεργασία, η ακεραιότητα και βέβαια όλα αυτά  σε συνάρτηση με την εξωτερική μας εμφάνιση είναι τα στοιχεία που ενδυναμώνουν τον δείκτη Φήμης που μας καθορίζει σε μεγάλο βαθμό.

branding-logo_454x150

* Η Βίκυ Ευαγγελίου κατέχει σημαντική διοικητική εμπειρία Marketing Management και επιχειρηματικής στρατηγικής επικοινωνίας στους κλάδους καταναλωτικών προϊόντων FMCG, την βιομηχανία τροφίμων, φαρμακευτικών και ειδών προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς.

Επίσης διατέλεσε στέλεχος Marketing, Key Account Management και Business Management στην Johnson & Johnson Vision Care, Vistakon για 8 χρόνια. Διακρίθηκε για την επίδοση της και μπήκε στο President Club της J&J. Ακολούθως δραστηριοποιήθηκε επιχειρηματικά και ίδρυσε την εταιρεία Marketing Lead, εταιρεία υπηρεσιών marketing και επικοινωνίας το 1999.

Σχεδίασε concept επικοινωνίας, οργάνωσε και υλοποίησε Product launches, Corporate Events, Live Communication Programs, Below The Line Campaigns, Incentives για την L’ Oreal, Johnson & Johnson, Wella, Sarantis, Estee Lauder, Novartis, Pfizer, Schering Plough, BIC, ΦΑΓΕ, ΚΑΤΣΕΛΗΣ, Phillip Morris, TOYOTA και BDF.

Έχει υλοποιήσει projects σε εθνικό και διεθνές επίπεδο με δραστηριότητα που περιλαμβάνει: Νέα Υόρκη, Κύπρο, Αγ. Πετρούπολη, Capri, Νάπολη, Παρίσι, Μιλάνο, Κάιρο και πρόσφατα έχει ξεκινήσει την δραστηριότητα της στα
Ηνωμένα Εμιράτα με κέντρο το Dubai.

H Marketing Lead είναι μέλος και εκπροσωπεί την Ελλάδα στο “Twentysevennames” the European Live communication network. Tο 2012 δημιουργήθηκε η εταιρεία Live Comm Associate Company της Marketing Lead

H Βίκυ Ευαγγελίου είναι President του SITE (Global Society of Incentive Travel Executives) στο Ελληνικό Chapter και μέλος του Διοικητικού Συμβούλιου Women In Tourism. Επίσης είναι εκλεγμένο μέλος της Διοικούσας επιτροπής του ΤΟΓΜΕ – Τομέα Γυναικών Μanagers και Επιχειρηματιών της ΕΕΔΕ. Δίνει Διαλέξεις με θέμα την Επιχειρηματικότητα και το Personal Branding και ως πιστοποιημένη Business Mentor από την Commission. Είναι κάτοχος BSc, MBA και έχει παρακολουθήσει professional training courses στις ΗΠΑ και στην ΕΕ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ