Bruno Degiovanni: “Η MasterCard κτίζει το λειτουργικό σύστημα του ψηφιακού εμπορίου” (video-συνέντευξη)

στον Δημήτριο ΠΟΓΚΑ

Mε τον Μπρούνο Ντετζιοβάννι, επικεφαλής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Προϊοντικών Πωλήσεων της MasterCard Europe για τις αγορές Ιταλίας και Ελλάδος, συνομίλησε το EMEAgr στο πλαίσιο του MasterCard Forum 2014 που πραγματοποιήθηκε στις 10 Δεκεμβρίου στην Αθήνα. Μεταξύ άλλων, ο Ντετζιοβάννι αναφέρεται στην ψηφιακή στρατηγική της MasterCard, στη λύση ψηφιακού πορτοφολιού που έχει αναπτύξει η εταιρεία, MasterPass, και ευρύτερα στο μέλλον των ψηφιακών πληρωμών παγκοσμίως.

Διαβάστε περισσότερα:  MasterCard: Θα λανσάρει εμπορικές λύσεις ηλεκτρονικών πληρωμών και στην Ελλάδα (video)

Στην εισαγωγή του ο Ντετζιοβάννι αναφέρει ότι πρόκειται για στρατηγική επιλογή της MasterCard η εστίαση στον ψηφιακό κόσμο καθώς υπάρχουν αυτή την στιγμή σημαντικές τάσεις ψηφιοποίησης της οικονομίας εξαιτίας της διάδοσης των κινητών συσκευών. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά στις ψηφιακές πληρωμές, η εταιρεία εντοπίζει δύο ανάγκες στις οποίες επιχειρεί να αναπτύξει λύσεις: την ασφάλεια των συναλλαγών και την ευκολία στη χρήση.

Σε ό,τι αφορά στο MasterPass, πρόκειται για μία υπηρεσία ψηφιακού πορτοφολιού η οποία παρέχεται από το 2012 σε συνεργαζόμενες τράπεζες και εμπορικές εταιρείες σε 16 χώρες παγκοσμίως αυτή την στιγμή, προκειμένου να συνδέσουν την ολοκλήρωση μίας ψηφιακής συναλλαγής με την αξιοπιστία που συνεπάγεται το όνομα της MasterCard. “Η μεγαλύτερη ανησυχία των εμπόρων είναι η ολοκλήρωση μίας ηλεκτρονικής συναλλαγής. Έρευνες δείχνουν ότι 90% των καταναλωτών έχουν εγκαταλείψει έστω και μία φορά τη διαδικασία μίας αγοράς στο τελευταίο βήμα, καθώς η ολοκλήρωση της συναλλαγής ήταν πολύπλοκη, ζητούνταν πολλές πληροφορίες ή υπήρχε δυσπιστία για τα προσωπικά δεδομένα”, αναφέρει ο Ντετζιοβάννι, λέγοντας πως το MasterPass έρχεται για να λύσει αυτό το πρόβλημα της συνεχούς εισαγωγής των στοιχείων του χρήστη ή της πιστοποίησης της αξιοπιστίας του εμπόρου. Παράλληλα, παρέχεται στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να τα ενσωματώσουν στις λύσεις που αναπτύσσουν τα ίδια. Το MasterPass μέχρι σήμερα χρησιμοποιείται από 60.000 εμπόρους ανά τον κόσμο, ενώ όπως τονίζει ο Ντετζιοβάννι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μία ενιαία λύση για τις αγορές ενός χρήστη ανά τον κόσμο, ανεξαρτήτως του τραπεζικού ιδρύματος που του το παρέχει.

Τεχνικώς, ο τελικός χρήστης-καταναλωτής κατεβάζει την “παγκόσμια” εφαρμογή του MasterPass για φορητές συσκευές ή την παραμετροποιημένη εκδοχή του συνεργαζόμενου τραπεζικού ιδρύματος, εισάγει τα προσωπικά του στοιχεία (πχ. διεύθυνση αποστολής παραγγελθέντων προϊόντων) και τα στοιχεία της πιστωτικής ή χρεωστικής του κάρτας και σε κάθε ηλεκτρονικό ή φυσικό κατάστημα που φέρει το ειδικό σήμα μπορεί να την χρησιμοποιήσει για να ολοκληρώσει την συναλλαγή, χωρίς να χρειάζεται να επαν-εισάγει τα σχετικά στοιχεία.

Σε ό,τι αφορά στην ελληνική αγορά, ο Ντετζιοβάννι αναφέρει ότι “ελπίζουμε τον επόμενο χρόνο να δούμε το πρώτο MasterPass πορτοφόλι και στην Ελλάδα. Ελπίζουμε ότι οι ελληνικές τράπεζες θα ενδιαφερθούν να προσφέρουν μία τέτοιου είδους χρηστικότητα, ενδεχομένως σε συνδυασμό και με άλλες τεχνολογίες, όπως των ανέπαφων συναλλαγών στο φυσικό σημείο πώλησης”.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στο ευρύτερο παγκόσμιο “τοπίο” των ψηφιακών συναλλαγών, ο Ντετζιοβάννι αναφέρει ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα δούμε εξελίξεις τόσο από τις τεχνολογικές εταιρείες όσο και από τους παραδοσιακούς τραπεζικούς ομίλους, αλλά και τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, όσο η μετάβαση από τις φυσικές συναλλαγές στις ψηφιακές εξελίσσεται ραγδαίως ανά τον κόσμο. “Η MasterCard, αναφέρει ο Ντετζιοβάννι, συνεργάζεται με τους τεχνολογικούς γίγαντες για να δημιουργήσουν τα δικά τους πορτοφόλια, όπως το Apple Pay ή το Google Wallet. Παράλληλα συνεργαζόμαστε και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, καθώς ακόμη ένα μεγάλο μέρος των ανθρώπων εμπιστεύεται περισσότερο μία τράπεζα για τη διαφύλαξη αυτού του είδους των δεδομένων. Αναπτύσσουμε λύσουν που επιτρέπουν στους τραπεζικούς οργανισμούς να παρέχουν ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες στις πληρωμές. Συνεργαζόμαστε με πολλούς από τους ‘παίκτες’ που προωθούν τις ψηφιακές πληρωμές έναντι του μεγάλου μας ‘εχθρού’, που είναι τα μετρητά”, αναφέρει χαρακτηριστικά και υπογραμμίζει πως “θεωρούμε ότι ο ρόλος μας είναι να δημιουργούμε το ‘λειτουργικό σύστημα’ (OS) του εμπορίου στον ψηφιακό κόσμο”.

Δείτε  ολόκληρη τη συνέντευξη με τον Μπρούνο Ντετζιοβάννι, επικεφαλής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Προϊοντικών Πωλήσεων της MasterCard Europe για τις αγορές Ιταλίας και Ελλάδος, στο παρακάτω βίντεο στα αγγλικά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ