Ask4Food: Η Στατιστική στην “υπηρεσία” του… στομαχιού σας

του Δημητρίου ΠΟΓΚΑ

Το ask4food.gr είναι μία διαδικτυακή υπηρεσία αναζήτησης εστιατορίων με βάση τις κριτικές των χρηστών της. Το υπόδειγμα των υπηρεσιών προτάσεων σε διάφορους τομείς της οικονομίας είναι κοινότυπο, ωστόσο εδώ και λίγους μήνες το Ask4Food διαφοροποιείται ενσωματώνοντας στατιστικά μοντέλα, προκειμένου να προσφέρει καλύτερες και ακριβέστερες προτάσεις στους χρήστες του.

Η λειτουργία της υπηρεσίας είναι τυπική: Οι πελάτες των εστιατορίων της Αθήνας δημοσιεύουν κριτικές και βαθμολογίες για τα εστιατόρια που επισκέπτονται, ψηφίζουν τους χρήστες και τις κριτικές που εμπιστεύονται και δημιουργούν τις δικές τους προσωπικές λίστες με τα αγαπημένα τους εστιατόρια ή με εκείνα που θέλουν να δοκιμάσουν.

Από την άλλη, οι επισκέπτες της ιστοσελίδας επιλέγουν τα κριτήρια που τους ενδιαφέρουν (περιοχή και είδος κουζίνας) και βλέπουν την αξιολόγηση για το κάθε εστιατόριο, το επίπεδο της βεβαιότητας για τη συγκεκριμένη μέτρηση, πληροφορίες για το εστιατόριο καθώς και αναλυτικά όλες τις κριτικές που έχουν δημοσιευθεί γι’ αυτό από τους χρήστες της υπηρεσίας.

Η ανάπτυξη του Ask4Food.gr ξεκίνησε πριν έξι χρόνια, ως παράλληλη δραστηριότητα των ιδρυτών της, ωστόσο δημιουργήθηκε ως εταιρεία πριν από δύο χρόνια. Προς το παρόν προσφέρεται μόνο για την περιοχή της Αττικής, ενώ το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας (οι πηγές εσόδων της) βασίζεται στη συνεργασία με τους εστιάτορες: με μία ετήσια συνδρομή αποκτούν λογαριασμό διαχείρισης, αναρτούν το περιεχόμενό τους, απαντούν στις κριτικές που τους αφορούν και προβάλλουν διαφημιστικά κείμενα. Μέσα στις επόμενες λειτουργικότητες που ετοιμάζει η εταιρεία είναι η δυνατότητα κρατήσεων στα συνεργαζόμενα εστιατόρια μέσω της πλατφόρμας.

Όπως ισχυρίζεται στο Startupper.gr ο Σπύρος Δοξιάδης, υπεύθυνος επιχειρηματικής ανάπτυξης της εταιρείας (μαζί με τον developer Δημήτρη Σπανό είναι οι συνιδρυτές της εταιρείας), όλες οι μεγάλες ιστοσελίδες προτάσεων (Yelp, TripAdvisor κοκ.) βασίζονται σε κάποιο αυτοματοποιημένο σύστημα, ωστόσο το Ask4Food εισάγει κάτι ακόμη πιο προηγμένο, καθώς είναι η πρώτη πλατφόρμα που χρησιμοποιεί την έννοια της «βεβαιότητας» προκειμένου να αυτο-αξιολογήσει την ποιότητα και την ακρίβεια της κριτικής που υποβάλλει και της πρότασης που βλέπει ένας χρήστης.

Διαβάστε περισσότερα στο Startupper.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ