Φ. Κουτουβέλης: “Θα ‘χτυπήσουμε’ νέες, αναδυόμενες αγορές”

στον Δημήτριο ΠΟΓΚΑ

Πριν λίγες ημέρες το i-Kiosk, μία από τις πρώτες και έως σήμερα αρκετά επιτυχημένες εταιρείες του νέου ελληνικού τεχνολογικού επιχειρείν, ανακοίνωσε την χρηματοδότησή του με 350.000 ευρώ και τη δημιουργία μίας νέας εταιρείας με όνομα Intale που θα λανσάρει το λογισμικό διαχείρισης σημείων εντατικής λιανικής, καθώς και τα νέα προϊόντα που θα δημιουργήσει η ομάδα πίσω από το i-Kiosk.

Το EMEAgr συνομίλησε με τον Φάνη Κουτουβέλη, διευθύνοντα σύμβουλο της Intale, για το νέο εγχείρημα της εταιρείας να προωθήσει το λογισμικό της σε ολόκληρη πλέον την αλυσίδα της λιανικής πώλησης, αλλά και σε χώρες του εξωτερικού.

EMEAgr: Φάνη, μπορείς κατ’ αρχάς να παρουσιάσεις με δύο λόγια για τους αναγνώστες που πιθανόν δεν γνωρίζουν την ιστορία του i-Kiosk και το προϊόν;
Φάνης Κουτουβέλης: Το i-kiosk είναι ένα λογισμικό οργάνωσης και διαχείρισης για μικρά καταστήματα λιανικής. Χρησιμοποιεί το barcode των προϊόντων και αυτοματοποιεί χρονοβόρες και πολύπλοκες διαδικασίες της επιχείρησης. Για παράδειγμα, η παραγγελία των προϊόντων με μειωμένο απόθεμα γίνεται αυτόματα, ο έλεγχος ταμείου και αποθήκης πραγματοποιείται εύκολα και γρήγορα καθώς και όλα τα οικονομικά στοιχεία είναι στη διάθεσή του διαχειριστή με ένα πάτημα στην οθόνη αφής. Σε μία πρόταση θα λέγαμε ότι το i-kiosk είναι ο “ψηφιακός βοηθός” για τον σύγχρονο καταστηματάρχη.

Πλέον το i-kiosk έχει γίνει το πιο δημοφιλές σύστημα διαχείρισης στη συγκεκριμένη αγορά (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών και mini-market) καθώς εξυπηρετεί εκατοντάδες επιχειρήσεις πανελλαδικά.

EMEAgr: Πριν δύο εβδομάδες ανακοινώσατε μία νέα χρηματοδότηση συνολικού ύψους 350.000 ευρώ. Πώς έκλεισε αυτός ο γύρος και που θα κατευθυνθούν τα χρήματα;
Φ. Κουτουβέλης: Ο γύρος έκλεισε με απόλυτη επιτυχία με τη συμμετοχή ενός θεσμικού και δύο ιδιωτών επενδυτών. Την χρηματοδότηση οδήγησε το επενδυτικό ταμείο PJ Tech Catalyst, με 300.000 ευρώ και ακολούθησαν δύο ακόμα “angel investors”. Τα χρήματα αυτά θα χρησιμοποιηθούν κυρίως στο προϊόν και στην περαιτέρω ανάπτυξη του πελατολογίου.

EMEAgr: Μαζί με τη χρηματοδότηση ανακοινώσατε και το re-branding της εταιρείας, ως Intale. Μπορείς να μας πεις δύο λόγια για τη διαδικασία αλλαγής ονόματος και λογοτύπου και γιατί αποφασίσατε να τα αλλάξετε;
Φ. Κουτουβέλης: Το i-kiosk έχει δημιουργήσει ένα πολύ ισχυρό brand name στην αγορά που απευθύνεται και είναι ίσως η πιο αναγνωρισμένη λύση. Ωστόσο χρεειαζόμασταν ένα εταιρικό brand για να λανσάρουμε τα νέα προϊόντα που βασίζονται πάνω στο i-kiosk καθώς και για να ξεκινήσουμε δραστηριότητα σε αγορές του εξωτερικού. Έτσι το i-kiosk συνεχίζει να υπάρχει ως προϊόν, πλέον, της εταιρείας Intale SA.

intale_logo_i-kiosk_454140

EMEAgr: Ως Intale πλέον στοχεύετε να αναπτυχθείτε και πέραν των μικρών καταστημάτων λιανικής πώλησης και να “χτυπήσετε” ολόκληρη την αλυσίδα ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών. Μπορείς να μας αποκαλύψεις ποια νέα προϊόντα θα λανσάρετε;
Φ. Κουτουβέλης: Τα νέα μας προϊόντα έχουν σκοπό να βοηθήσουν, τις μεγάλες προμηθεύτριες εταιρείες του retail, να επικοινωνούν πιο εύκολα και άμεσα με την αγορά και το τελικό σημείο πώλησης. Η αγορά της εντατικής λιανικής είναι μη-δομημένη και αποτελείται από εκατοντάδες μικρούς αυτόνομους επιχειρηματίες. Μέσω της πλατφόρμας μας και των νέων προϊόντων (που βασίζονται στο i-kiosk) σκοπεύουμε να διασυνδέσουμε και να ενοποιήσουμε τη συγκεκριμένη αγορά προς όφελος των καταστηματαρχών και των προμηθευτριών εταιρειών.

EMEAgr: Επιπλέον, στόχος σας πλέον είναι να βγείτε και στο εξωτερικό. Έχετε κάνει προεργασία προς αυτήν την κατεύθυνση και ποιες αγορές στοχεύετε αρχικά;
Φ. Κουτουβέλης: Κατ’ αρχάς να αναφέρουμε ότι μικρή λιανική και i-kiosk δε σημαίνει μόνο περίπτερο. Αντίστοιχα καταστήματα εντατικής λιανικής είναι τα corner ή convenience stores στην Ευρώπη, τα grocery stores στην Αμερική κλπ.

Στοχεύουμε κυρίως σε αναδυόμενενες αγορές και σε αγορές που είναι φιλικές προς το προϊόν μας, δηλαδή χώρες που έχουν την φιλοσοφία της μικρής λιανικής και του μικρού καταστήματος. Ένα καλό παράδειγμα είναι η Κωνσταντινούπολη. Είναι εύκολα προσβάσιμη, έχει ίδιου τύπου μικρά καταστήματα και καλό ρυθμό ανάπτυξης.

EMEAgr: Κλείνοντας, το i-kiosk ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που αναδύθηκαν στο νέο τεχνολογικό επιχειρείν, το 2010 περίπου. Πως βλέπεται όλη την εξέλιξη τα δύο τελευταία χρόνια αυτού που ονομάζουμε ελληνική startup “σκηνή”;
Φ. Κουτουβέλης: Όταν ξεκινήσαμε ελάχιστα πράγματα υπήρχαν σχετικά με το startup περιβάλλον. Το OpenCoffee είχε αρχίσει να “ταρακουνάει” την κατάσταση και βέβαια τους τελευταίους 12-18 μήνες βλέπουμε συνεχώς να υπάρχουν νέα events, διαγωνισμοί, συνεργατικοί χώροι, ακόμα και VC’s.

Αυτό σίγουρα τονώνει το οικοσύστημα και είναι ενθαρρυντικό για νέα επιχειρηματικά σχήματα να βρίσκουν τόσο εύκολη πρόσβαση σε παροχές, network, ακόμα και σε χρηματοδότηση. Το να τραβήξει την προσοχή το startup community και να δημιουργηθεί μία τάση γύρω από αυτό ήταν το πρώτο βήμα.

Πλέον το σημαντικότερο είναι να διασφαλιστεί η ποιότητα των νέων επιχειρηματικών ενεργειών. Ο Έλληνας συνηθίζει να μαγεύεται από το εύκολο κέρδος και το τις ιστορίες επιτυχίας μέσα σε μία νύχτα. Αυτό που πρέπει να καταλάβει καλά όποιος θέλει να ασχοληθεί με τον χώρο είναι ότι το “overnight success” συνήθως κρύβει από πίσω του 2, 3 ή και 5 χρόνια σκληρής δουλειάς.

Θα πρέπει να δούμε πως μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την τεχνολογία και να στήσουμε ποιοτικά εγχειρήματα που δημιουργούν ξεκάθαρη αξία. Χαρακτηριστικά να αναφέρω πως ένα προϊόν θα πρέπει να προσφέρει απλή λύση σε ξεκάθαρο πρόβλημα και όχι να αναζητά με το ζόρι πρόβλημα για να λύσει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ