Το κοινωνικό “πρόσωπο” της Coca-Cola

Η The Coca-Cola Company δημοσιοποίησε τον 10ο ετήσιο Κοινωνικό Απολογισμό της, ο οποίος αποτελεί την τρίτη έκδοση που συντάσσεται σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Global Reporting Initiative (GRI). Στον απολογισμό υπογραμμίζεται η πρόοδος που σημείωσε το 2012 το Σύστημα  της Coca-Cola, όπως και οι νέοι στόχοι αειφορίας 2020, οι οποίοι ανακοινώθηκαν τον Ιούλιο του 2013.

“Στην Coca-Cola, η αειφορία αποτελεί κρίσιμο στοιχείο της επιχειρηματικής της στρατηγικής. ‘Μεταφράζεται’ στη βελτίωση της ζωής των ανθρώπων, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τη δημιουργία νέων ευκαιριών, τη διατήρηση των φυσικών πόρων και την ανταπόκριση στις ανάγκες των κοινωνιών όπου δραστηριοποιούμαστε”, δήλωσε ο Muhtar Kent, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της The Coca-Cola Company. “Τα θέματα που θα διαμορφώσουν και θα καθορίσουν τον 21ο αιώνα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο θα είναι η ενεργή υποστήριξη των γυναικών παγκοσμίως, η διαχείριση των πολύτιμων υδάτινων πόρων του πλανήτη και η υγεία & ευεξία του αυξανόμενου πληθυσμού σε όλο τον κόσμο”.

Ο Απολογισμός παρουσιάζει για πρώτη φορά μαζί τα νέα στοιχεία για την πρόοδο στην επίτευξη των υφιστάμενων στόχων αειφορίας με στοιχεία για τους νέους παγκόσμιους στόχους της Εταιρείας για το 2020.

Εναρμονίζεται με το πλαίσιο αειφορίας της Εταιρείας – “Εγώ, Εμείς, ο Κόσμος” – και βασίζεται σε τρεις κορυφαίες προτεραιότητες:

Γυναίκες: Για τρίτη χρονιά, η Coca-Cola συνεχίζει την πορεία της που αφορά στην παροχή οικονομικής ενίσχυσης σε 5 εκατομμύρια γυναίκες επιχειρηματίες στο σύνολο της αλυσίδας αξίας της Εταιρείας μέχρι το 2020, μέσω του προγράμματος 5by20 που υλοποιεί. Συγκεκριμένα, στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται μικρές επιχειρήσεις που συνεργάζονται με την Εταιρεία σε περισσότερες από 200 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι να βοηθήσει γυναίκες επιχειρηματίες, από καλλιεργήτριες φρούτων μέχρι ιδιοκτήτριες μικρών βιοτεχνιών, να ξεπεράσουν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στις προσπάθειές τους για επιχειρηματική επιτυχία. Μέχρι το τέλος του 2012, τα προγράμματα του 5by20 είχαν ενισχύσει 300.000 γυναίκες σε 22 χώρες – υπερδιπλασιάζοντας τον αριθμό των συμμετοχών του 2011.

Υδάτινοι Πόροι: Προχωρεί σε συνεργασίες σε ολόκληρο τον κόσμο, ώστε να επιτύχει τους στόχους της για το 2020 που αφορούν στη μείωση της χρήσης νερού και την αναπλήρωση του χρησιμοποιημένου νερού. Με τον τρόπο αυτό βελτίωσε την αποτελεσματικότητά της στη χρήση νερού κατά 21.4% από το 2004, ενώ το 2012 αναπλήρωσε το νερό που χρησιμοποίησε στα προϊόντα της κατά περίπου 52%. Επιπλέον, πρόσφατα ανακοίνωσε την πρόοδο στη συνεργασία της με την DEKA R&D  και άλλους εταίρους, με στόχο τη διάθεση 500 εκατομμυρίων λίτρων ασφαλούς πόσιμου νερού σε τοπικές κοινότητες 20 χωρών μέχρι το τέλος του 2015, με τη χρήση μονάδων καθαρισμού νερού τύπου Slingshot και περιπτέρων EKOCENTER.

Υγεία & Ευεξία: Προάγοντας μια από τις παγκόσμιες δεσμεύσεις της, τη συμβολή της Coca-Cola στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας, προσφέρει περισσότερες από 800 επιλογές χαμηλών και μηδενικών θερμίδων παγκοσμίως – σχεδόν 25% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου προϊόντων της. Το 2012 λάνσαρε περισσότερα από 500 νέα προϊόντα παγκοσμίως, στα οποία περιλαμβάνονται περισσότερες επιλογές μικρότερων μερίδων για προϊόντα με θερμίδες, καθώς και περισσότερες από 100 νέες επιλογές χαμηλών ή μηδενικών θερμίδων. Από το 2000, ο μέσος αριθμός θερμίδων ανά μερίδα στα προϊόντα της μειώθηκε κατά 9% παγκοσμίως. Το 2012, υποστήριξε περισσότερα από 290 προγράμματα ενεργού τρόπου ζωής σε 118 χώρες.

coca cola sustainability 2 454280

Στον Απολογισμό παρουσιάζονται επίσης και επικαιροποιημένα στοιχεία για πρόοδο που σημειώθηκε σε άλλους τομείς. To 2012, μέσω του ιδρύματος The Coca-Cola Foundation, τον παγκόσμιο άξονα φιλανθρωπικής δράσης της Εταιρείας, επένδυσε 101,6 εκατ. δολάρια (1% των λειτουργικών της εσόδων) σε δωρεές για την υποστήριξη βιώσιμων πρωτοβουλιών σε επίπεδο τοπικών κοινωνιών. Συνεχίζει να χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία της σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας και διαχειριστικής υποστήριξης (logistics) ώστε να βοηθήσει στην παράδοση βασικών φαρμάκων σε κοινότητες που τα χρειάζονται, μέσω του Προγράμματος Last Mile. Τέλος, 98% των ιδιόκτητων εγκαταστάσεων της Εταιρείας εφήρμοσαν Πολιτική Δικαιωμάτων στο Χώρο Εργασίας (Workplace Rights Policy) για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Επιπλέον, επικύρωσε εκ νέου την μακροχρόνια πολιτική της για υπεύθυνες πρακτικές μη προώθησης και διαφήμισης σε παιδιά. Στον τομέα της κλιματικής προστασίας, έθεσε το φιλόδοξο νέο στόχο να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα του τελικού προϊόντος που φτάνει στον καταναλωτή κατά 25% μέχρι το 2020, σε σύγκριση με το 2010. Όσον αφορά στις συσκευασίες, στη διάρκεια του 2012 διένειμε περίπου 14 εκατομμύρια πλήρως ανακυκλώσιμες συσκευασίες PlantBottle σε 24 χώρες. Επίσης στοχεύει μέχρι το 2020 να προμηθεύεται με βιώσιμο τρόπο τα βασικά γεωργικά συστατικά που χρησιμοποιεί.

Ο Απολογισμός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της Εταιρείας (Coca-Cola Journey), εμπλουτισμένος με δυνατότητες διασύνδεσης με μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ενσωματώνοντας τη χρήση πολυμέσων.

Μπορείτε να διαβάσετε τον Κοινωνικό Απολογισμό 2012-2013 της The Coca-Cola Company στη διεύθυνση: www.coca-colacompany.com/sustainability.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ