Τις κινεζικές χρηματοδοτήσεις “ξεκλειδώνει” ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης

Το άνοιγμα της κινεζικής χρηματοδότησης προς τους εφοπλιστές της χώρας μας που πραγματοποιούν τη μεγάλη επάνοδο στις γιάρδες της Άπω Ανατολής για νέο tonnage, αποτέλεσε ένα από τα βασικά ζητήματα της συνάντησης του υπουργού  Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη με τον Κινέζο υφυπουργό Μεταφορών, υπεύθυνο για θέματα ναυτιλίας, Weng Mengyon.

Σημειώνεται οι Έλληνες εφοπλιστές, λόγω των συνεπειών της κρίσης αλλά και των διαδικασιών του κινεζικού χρηματοπιστωτικού συστήματος, δεν αντιμετωπίζονται με τους ίδιους όρους σε σχέση με άλλους Ευρωπαίους εφοπλιστές, ενώ, σύμφωνα με συγκλίνουσες απόψεις θα έπρεπε να έχουν καλύτερη αντιμετώπιση από άλλους ανταγωνιστές τους.

Η συνάντηση έγινε στο City του Λονδίνου στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψής και των δυο υπουργών για να συμμετάσχουν στην 28η Σύνοδο Ολομέλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Ο Μ. Βαρβιτσιώτης επισήμανε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες ανακάμπτουν στη διεθνή σκηνή των ναυπηγήσεων μετά το “πάγωμα” των τελευταίων ετών και χρειάζονται ευκολότερη πρόσβαση στη χρηματοδότηση από τις κινεζικές τράπεζες ενώ

Ο Έλληνας υπουργός ζήτησε από τον κ. Mengyon να μεσολαβήσει προς την Κεντρική Τράπεζα της Κίνας προκειμένου να υπάρξει συνολική παρέμβαση προς τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας με στόχο να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση.

Σημειώνεται ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει περίπου 230 πλοία, συνολικής αξίας άνω των 11 δισ. δολαρίων. Από αυτές, οι 102 παραγγελίες έχουν κατατεθεί σε ναυπηγεία στην Κίνα, την ίδια περίοδο του 2012 οι ελληνικές παραγγελίες για νέα πλοία είχαν περιοριστεί στα 89 συνολικά, εκ των οποίων τα 58 στη Κίνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ