ΟΤΕ: Κατάθεση μη δεσμευτικής προσφοράς 250 – 300 εκατ. ευρώ για τη Nova

Επιβεβαιώνοντας τις φήμες σύμφωνα με τις οποίες υπάρχει ενδιαφέρον για τη συνδρομητική τηλεόραση του ομίλου Forthnet, ο ΟΤΕ ανακοίνωσε σήμερα το πρωί ότι κατέθεσε μη δεσμευτική προσφορά στη Forthnet για την εξαγορά της δραστηριότητας της NOVA.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο ΟΤΕ δραστηριοποιείται με επιτυχία τα τελευταία χρόνια στον τομέα της συνδρομητικής τηλεόρασης και αναγνωρίζει τις δυνατότητες ανάπτυξης της συγκεκριμένης υπηρεσίας προς όφελος των καταναλωτών, ενώ εκτιμά ότι η επιδιωκόμενη συμφωνία θα είναι συμφέρουσα για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και συνάδει με τη στρατηγική του ομίλου.

Η μη δεσμευτική προσφορά που κατέθεσε ο ΟΤΕ είναι εντός εύρους 250-300 εκατ. ευρώ, προσαρμοζόμενη ανάλογα με τα ταμειακά διαθέσιμα και τις δανειακές υποχρεώσεις (debt free/cash free basis) της εξαγοραζόμενης δραστηριότητας. Σε περίπτωση που επέλθει συμφωνία, αυτή θα τελεί υπό την έγκριση των αρμόδιων Αρχών.

Ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος του ΟΤΕ ενεργεί η Barclays.

Η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα

Λίγο μετά την ανακοίνωση της προσφοράς, ο ΟΤΕ έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερα στοιχεία σχετικά με τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς, αλλά και τις τάσεις στο home entertainement σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με τα οποία η συνδρομητική τηλεόραση έχει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στη χώρα μας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο ΟΤΕ, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά ανέβηκε από το 11% (2011- χρονιά που ξεκίνησε δορυφορικές υπηρεσίες ο ΟΤΕ TV) στο 18% (2013), ενώ το 2014 αναμένεται να ξεπεράσει το 20%.  
Το ποσοστό αυτό παραμένει σημαντικά χαμηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ευρώπη, με τις υπόλοιπες Μεσογειακές χώρες να κυμαίνονται στο 25%, και την υπόλοιπη Ευρώπη να ξεπερνά το 50%.

Ενδεικτικά τα ποσοστά διείσδυσης σε Ευρωπαϊκές χώρες το 2013:
Ισπανία, Ιταλία: ~25%
Πορτογαλία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Πολωνία, Σλοβακία: >70%
Κροατία: ~40%
Ολλανδία: >90%
Γαλλία, Αγγλία: ~50%
Με τις διεθνείς τάσεις να δείχνουν προς ένα «παγκοσμιοποιημένο» μοντέλο, η συνδρομητική τηλεόραση είναι ιδιαίτερα ανοιχτή, ενώ ο ανταγωνισμός προέρχεται  και από άλλους πόλους:

– Κανάλια ελεύθερης μετάδοσης
– Τηλεόραση μέσω διαδικτύου
– Online πλατφόρμες παροχής περιεχομένου (πχ Netflix)

Στην Ελλάδα, η συνολική βάση στο α’ τρίμηνο του 2014 ξεπερνά τις 760 χιλιάδες.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα έχει σημειώσει αξιοσημείωτους ρυθμούς ανάπτυξης, μετά και την είσοδο του ΟΤΕ στις υπηρεσίες μέσω δορυφόρου τον Οκτώβριο του 2011.
Σύμφωνα με τον ΟΤΕ, η ΟΤΕ TV κατέγραψε εντυπωσιακή ανάπτυξη, προσελκύοντας μέσα σε διάστημα δύο ετών περίπου 200 χιλιάδες συνδρομητές. Στο τέλος του α’ τριμήνου του 2014, η πελατειακή βάση του ΟΤΕ TV έφτασε τις 280 χιλιάδες.
Ο ΟΤΕ αναφέρει ακόμα ότι “με την ολοκλήρωση της προτεινόμενης εξαγοράς και μέσα από τις οικονομίες κλίμακας που μπορούν να προκύψουν οι πελάτες θα απολαμβάνουν περισσότερο περιεχόμενο, καλύτερες υπηρεσίες, ακόμα πιο συμφέρουσες τιμές και μεγαλύτερη ευκολία από μία κοινή τεχνική λύση (1 πιάτο – 1 αποκωδικοποιητής).

Στρατηγική ανάπτυξης ΟΤΕ

Σύμφωνα με τον ΟΤΕ, “η μη δεσμευτική πρόταση για την εξαγορά της Nova, επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της εταιρείας για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης. Ο ΟΤΕ, επίσης, είναι σε θέση να αναλάβει πρωτοβουλίες επενδύσεων στην ελληνική αγορά, αποτελώντας έναν αξιόπιστο εταίρο έναντι των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων σε ό,τι αφορά τις ανάγκες αναχρηματοδότησης της Nova.
Πρόκειται για μία στρατηγική κίνηση ανάπτυξης του Ομίλου ΟΤΕ, σε μία αγορά με σημαντικά περιθώρια ανόδου. Στόχος του ΟΤΕ είναι:  
– Να επιτύχει οικονομίες κλίμακας και ακόμη πιο αποτελεσματική λειτουργία στον τομέα  της τηλεόρασης, μέσα από σημαντικά χαμηλότερη κόστη.
– Να προσφέρει ακόμη καλύτερες υπηρεσίες στους συνδρομητές, σε ακόμη πιο συμφέρουσες τιμές.
– Να ενισχύσει τη συνδρομητική του βάση στον τομέα της τηλεόρασης.
 
Η συμφωνία αυτή είναι και προς όφελος της Forthnet, η οποία θα μπορέσει να καλύψει τις δανειακές της υποχρεώσεις και να διασφαλίσει τη συνέχεια των υπόλοιπων δραστηριοτήτων της. Τέλος, τόσο οι επενδύσεις, όσο και η εξυγίανση των επιχειρήσεων είναι βασικά αναπτυξιακά ζητούμενα για την ελληνική οικονομία”.”

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ